تبریز قابلیت تبدیل به پایتخت نوآوری و فناوری کشور را دارد

به گزارش روابط عمومی رینوتکس 2023، عبدالرضا فلاح، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان در آئین اختتامیه نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ اظهار داشت: این نمایشگاه توسط همین جوانان که بالغ بر ۱۵۰ نفر بودند و عمدتا داوطلبانه کار کردند به اینجا رسیده است.

وی با بیان اینکه از مهمانان عزیز و عوامل برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم، گفت: رویکرد ما در حوزه نوآوری مردمی سازی بوده و ترجیح ما این است که برگزاری این نمایشگاه‌ها توسط مردم و جوانان انجام شود زیرا امروز بها دادن به جوانان اولویت اصلی ماست.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان تصریح کرد: دیدگاه ما برای این بخش از رویدادها این است که زنجیره‌ای از رویدادها و نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم تا برای توسعه استان قدم‌هایی را برداریم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رینوفست هم توضیح داد: در این دوره ما نمایشگاه دانش آموزی با نام رینوفست را داشتیم که بسیار انرژی بخش بود، رویکرد ما این است که رینوفست با هدف تربیت آینده سازان با تجهیز آنان به علم آینده برگزار شود و در همین راستا سه بخش هوش مصنوعی، هوا و فضا و ربات‌ها در این نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای داشت.

فلاح با اشاره به اینکه امسال یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس برگزار شد، ابراز داشت: باید نمایشگاه رینوتکس را به عنوان قلب تپنده و موتور محرک علم و فناوری زنده نگه داریم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه اصلی ما ملی‌سازی ظرفیت‌ها، رویدادها و نمایشگاه‌های تبریز است، گفت: با توجه به پتانسیل‌های تبریز و پیشتازی در بسیاری از حوزه‌ها، امیدواریم با کمک هم بتوانیم تبریز را تبدیل به پایتخت نوآوری وفناوری کشور کنیم.