صنعت و کسب و کار بدون فناوری به جایی نمی‌رسد

امیرحسین اسدی، دبیر جشنواره جایزه ملی فناوری ایران در مراسم اهدای جوایز جشنواره جمفا با اشاره به جریان برگزاری این جشنواره همزمان با رینوتکس تبریز، گفت: پس از ارزیابی‌ها و تصمیم گیری‌های انجام گرفته، قرار شد تا جایزه‌ای طراحی کنیم با اسم حمایت از فناوران ایران و نام آن جشنواره جایزه ملی فناوری ایران(جمفا) شد.

وی افزود: این جایزه از بانک، خیر، صنف، اتحادیه، انجمن، مرکز رشد، پارک، شتابدهنده و ایران برتر حمایت می‌کند و جنس آن، حمایت و زیست بومی است.

وی با بیان این‌که بخش انتشارات برتر و فیلم برتر نیز بعدا به این جایزه اضافه شده است، گفت: در ابتدا تعداد ۱۸ محور برای جمفا داشتیم که امروز به ۲۸ محور رسیده است.

اسدی با تاکید بر این‌که صنعت و کسب و کار بدون فناوری به جایی نمی‌رسد، گفت: معتقد هستیم که دانشگاه باید در صنعت شکل گیرد و در این راستا قول داده‌اند که صنایع بزرگ، دانشگاه، پردیس و پارک علم و فناوری داشته باشند.

وی با بیان این‌که سال آینده جمفا به صورت بین المللی برگزار می‌شود، تاکید کرد: بانک مهر هم اعلام کرده که به ۲۲ برگزیده رینوتکس تسهیلات خواهد داد.

وی با اشاره به نمایشگاه دانش آموزی رینوفست نیز افزود: در بخش دانش آموزی برنده و بازنده نداریم و به هر دانش آموزی که شرکت کرده است، جایزه می‌دهیم. دانش آموزی که فناوری کار می‌کند، برنده است و تمامی دانش آموزان حاضر در جشنواره‌‌های دانش آموزی برتر هستند.