مستقل از سلایق سیاسی متخصصین را به کار بگیریم/ نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی باعث افتخار است

به گزارش واحد خبر ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی RINOTEX2018،  مسعود پزشکیان در آیین آغاز به کار ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی  RINOTEX 2018، با اشاره به جایگاه برجسته علمی و فرهنگی تبریز در طول تاریخ، گفت: ربع رشیدی امروز بعد از 750 سال نمونه درخشانی از تاریخ این سرزمین است، دانشگاهی که به هفت زبان دنیا در آن تدریس می شد.
وی ادامه داد: زمانی که وزیر شدم خواستم تا به ۷۵۰ سال پیش برگردیم و به هفت زبان زنده دنیا تدریس کنیم که تدریس به سه زبان پذیرفته شد، اما با اتمام ماموریت ما در این وزارتخانه موضوع را سیاسی کردند.
وی گفت: ما زمانی خواهیم توانست بار دیگر در مسیر شکوفایی و پیشرفت آنگونه که سال ها پیش در زمان ربع رشیدی بود برسیم که به معنای واقعی کلمه در رفتارمان، گفتارمان  و عملکردمان تقوا داشته باشیم.
پزشکیان خاطرنشان کرد: داشتن تقوا از منظر حضرت علی (ع) به اسبی رام تعبیر شده است که افسارش دست فرد است اما خطا اسبی است وحشی که تو را به هرکجا که بخواهد خواهد برد و تو اراده ای نخواهی داشت.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از توان جوانان و اعتماد به آنها گفت:  باید به افراد توانمند بها داد و اسم آنها را به بلندی به زبان آورد ربع رشیدی فرصتی برای این مهم است واز این رو به نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی افتخار می کنم .
پزشکیان ادامه داد: پیشرفت با شعار و فریاد ممکن نیست، برازنده جامعه ما نیست که کارخانه‌ها بخوابند و جوانان ما بیکار بگردند،دیگر وقت شعار به پایان رسیده است امروز باید به جوانان در میدان عمل اعتماد کرد.  باید نگاه خلاقانه جوانان را بر اساس نیازهای کشور همسو کرده و به آنها احترام بگذاریم و افتخار کنیم.