معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضرورت توسعه کسب و کارها مبتنی بر IT و ICT در سطح استان

به گزارش واحد خبر ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، علی جهانگیری در حاشیه امضاء تفاهم نامه همکاری فی مابین منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی و فناپ اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که امروز امضا شد، فناپ در مسیر توسعه کسب و کارهای مبتنی بر IT و ICT در استان فعال تر خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار داریم مجموعه فناپ با بکارگیری جوانان نخبه و متخصص بومی، بتوانند در بحث اشتغال زایی فارغ التحصیلان دانشگاهی نقش آفرینی کنند.

جهانگیری، با بیان اینکه ثروت آفرینی در حوزه فناوری اطلاعات، IT  و ICT می‌تواند سهم ارزش افزوده شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهد ، خاطر نشان کرد: شرکت‌های توانمند در سطح کشور باید در تقویت حوزه‌های ICT استان وارد شده و از ظرفیت‌های استان برای توسعه کسب و کار استفاده کنند.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در دوران تحریم، سهم کالا در تولید ناخالص داخلی کم رنگ می‌شود ابراز داشت: باید از حوزه خدمات و توسعه آن برای ارتقای GDP کشور استفاده کنیم چراکه شرکت‌های توانمند داخلی به راحتی می‌توانند بسیاری از خدمات شرکت‌های خارجی را در کشور اراِئه دهند و تحریم‌ها را بی‌اثر کنند.

شهاب جوانمردی، مدیر هولدینگ فناپ با اشاره به اشتقبال خوب مجموعه استانداری آذربایجان شرقی از فعالیت های این شرکت گفت: قبل تر در استان های دیگر این تفاهم نامه امضا شده است  و در مجموع نهاد های فناوری ارتباطات به شدت در این موضوع فعال شده اند و خوشبختانه شاهد استقبال خوب استانداری آذربایجان شرقی و بخصوص معاوت اقتصادی این استان در خصوص برنامه ها و فعالیت های شرکت فناپ بودیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در اقتصاد دیجیتالی و فناوری اطلاعات می‌خواهد نقش ایفا کند و به توسعه بازار دانش بنیان اقدام کند تصریح کرد: تعهد کردیم در آموزش و سرمایه گذاری ICT با تیروهای بومی برای توسعه پایدار استان کمک کنیم. تلاش داریم در این استان با تسهیل‌گری نهادهای دولتی و... ضریب نفوذ IT را افزایش دهیم و روی آموزش فارغ‌التحصیلان سرمایه گذاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فناپ برای ارتقای اشتغال و کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال است گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، تقویت زیرساخت فناوری، ایجاد ارزش افزوده فناوری، دیجیتال مارکتینگ، صنعت مالی و ارتقای زنجیره ایده تا تجاری سازی را در آذربایجان شرقی پیگیری می‌شود.

جوانمردی خاطر نشان کرد:  تبریز در طول تاریخ همواره مرکز صنعت و کسب و کار بوده است و در تولید ناخالص داخلی یکی از برترین‌های کشور است ولی IT به اندازه سایربخش‌ها در این استان مورد توجه قرار نگرفته است.