نماینده مجلس شورای اسلامی: رینوتکس به برند ملی تبدیل شده است/ برنامه‌های مجلس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

معصومه آقاپور در گفت‌وگو با کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس)، عنوان کرد: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در شرایط فعلی هرسال بهتر از سال گذشته مورد استقبال قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه رینوتکس تبدیل به برند کشوری شده است، گفت: یکی از امتیازات این نمایشگاه شرکت ۲۵ استان در هفتمین دوره از آن است.

وی با اشاره به اینکه امید است با همت مسئولان بتوانیم رینوتکس را تبدیل به برند بین المللی کنیم، اظهار کرد: تبریز شهر اولین هاست و این عنوان را در برگزاری نمایشگاه رینوتکس که برای اولین بار در کشور برگزار شد ثابت کرده است.

آقاپور درخصوص تاثیر برگزاری رینوتکس اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت هایی را برای صاحبان صنعت، جوانان و شرکت های دانش بنیان فراهم می کند و از طرفی خلاقیت ها و ایده ها در این  نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

آقاپور دررابطه با برنامه های مجلس درخصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: یکی از کارهای خوبی که در دوسال اخیر در مجلس اتفاق افتاده است اختصاص ردیف بودجه  و تخصیص۱۰۰درصدی اعتبارات برای شرکت های دانش بنیان است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بدانیم که در جنگ اقتصادی منابع در دسترسمان محدود است و از بخش های خصوصی و گروه های مردم نهاد می خواهیم که در این حوزه حامی جوانان باشند.

وی با بیان اینکه دولت می تواند گام اولیه را برای شروع یک رویداد بردارد، گفت: برای ادامه مسیر نیازمند حمایت تمام ارگان ها و جامعه مان هستیم.

آقاپور در رابطه با مشکلات شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: فقط یک سوم از مشکلات شرکت های دانش بنیان مربوط به مسائل مالی است و مابقی آنها شامل بروکراسی های اداری، عدم باور و اعتقاد به این شرکت ها را شامل می شود.

وی با بیان اینکه یکی از سلاح های ارزشمند در جنگ اقتصادی توجه به پتانسیل اندیشمندان است، گفت: یکی از مهم ترین سلاح های ما که هم اکنون در حال تجربه جنگ اقتصادی نابرابر هستیم استفاده از پتانسیل ایده های جوانان است.

آقاپور ادامه داد: تولید ثروتی که می توان از طریق توسعه ایده ها و پردازش خلاقیت ها در این نمایشگاه ایجاد کرد با هیچ چیزی برابری نمی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: اگر این پتانسیل هارا نادیده نگیریم می توان به دنیا اثبات کرد که ایران و ایرانی می تواند درمقابل سختی ها مقاومت کرده و رتبه خود را در حوزه تکنولوژی، نوآوری و مزیت های نسبی در جهان ارتقا دهد.