مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد: بازدید بیش از 35 هزار نفر از نمایشگاه رینوتکس 2021

سعید غریب خواجه در آیین اختتامیه نهمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی (رینوتکس2021) اظهار کرد: امروز رینوتکس 9 ساله شد و  خوشحال هستیم که در این سن طفولیت از سیستم دولتی خود خارج شده و به صورت مستقل با همکاری همه‌ی سازمان‌ها و نهادها وعلاقمندان توسعه و نوآوری این نمایشگاه برگزار می شود.

وی ضمن تقدیر از تمامی سازمان ها و نهادهایی که با حمایت های مادی و معنوی در کنار این رویداد مهم فناوری بودند افزود: پایان امروز شروعی برای نمایشگاه سال آتی است و با تکیه بر توسعه اکوسیستم فناوری می توانیم شرایط قبل را احیا کنیم  و اگر همه در کنار منطقه باشیم سال بعد می توانیم به جای یک سالن با سه سالن و با قدرت بیشتری این نمایشگاه را برگزار کنیم.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این دوره از نمایشگاه با محوریت رویداد های جانبی برگزار شد گفت: این رویداد ها  با حمایت مسئولان زون ها و فعالین عرصه فناوری برگزار شد و خوشبختانه در این نمایشگاه شاهد استقبال ویژه از این رویداد ها بودیم.

وی افزود: از فردا همراهی با فناوران برای  تجاری سازی را آغاز می کنیم تا ایده های خود را به سرمنزل نهایی برسانند.

وی با اشاره به محدودیت های کرونایی در طی دو سال اخیر اظهار کرد: خوشحالیم که در شرایط کرنایی توانستیم با رعایت پروتکل ها رویدادی را که سال گذشته به شکل مجازی برگزار کردیم امسال به دو صورت حضوری و مجازی برگزار کنیم.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از سازمان های بالادستی و نهادهای حامی گفت: جا دارد از همکارانمان نیز که در طول سه ماه گذشته تمام توان خود را برای برگزاری باشکوه این رویداد به کار گرفتند تقدیر داشته باشیم.

غریب خواجه، توسعه اکوسیستم فناوری در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: توسعه استان آذربایجان شرقی بدون حمایت از توسعه اکوسیستم فناوری استان امکان پذیر نیست، اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری تاکید داشته باشیم.

وی ادامه داد: منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی  به شکل تسهیل گر در کنار سازمان ها است و می تواند این نقش را پیش ببرد اما نباید فراموش کنیم که اکوسیستم نیاز به حمایت و تلاش همه بخش ها از قبیل دانشگاه ها ، پارک ، استانداری و فرمانداری ها دارد .