رینوتکس 2020 افتتاح شد

دکتر محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح و رونمایی از هشتمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس 2020)، گفت: برگزاری مجازی این دوره از نمایشگاه، فرصت مغتنمی  برای توجه بیش از پیش به موضوع استفاده از فضای مجازی در پیشبرد امور و برنامه ریزی‌های مهم استانی است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده بیشتر مراکز علمی و فناوری و دانشگاه‌های استان از بستر اینترنت، اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و بیماری کرونا از این پس باید شاهد توسعه استفاده از بستر اینترنت و فضای مجازی در برگزاری برنامه‌های مختلف باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رتبه شانزدهم جمهوری اسلامی ایران در تولید علم در جهان، گفت: البته رتبه کشورمان در زمینه تولید و تجاری سازی علم، فاصله بسیار زیادی با یکدیگر دارند که باید فاصله این دو مقوله را روز به روز کاهش دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از سوابق درخشان دوره‌های پیشین رینوتکس، اظهار داشت: همه ساله بیش از 300 طرح و ایده از مجموع ایده‌های ارائه شده در این نمایشگاه، تجاری‌سازی می‌شود که انتظار داریم این موضوع با توجه به امکان ارتباط و عرصه بیشتر ایده‌ها در بستر فضای مجازی، شاهد بیشترین تجاری‌سازی نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

پورمحمدی تصریح کرد: از تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان نیز انتظار داریم توانمندی‌های خود را بیش از گذشته اطلاع رسانی کرده و ارتباط خود را با صنعت افزایش دهند؛ صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی نیز می‌توانند از طریق رینوتکس، نیازهای خود را به دانشگاه‌های علمی و دانشگاهی، اعلام کنند تا نسخه مناسبی برای رفع مشکلات خود از طریق تعامل بیشتر با دانشگاه‌ها، فراهم شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این  جلسه با قدردانی از استاندار و سایر مسئولان استان در اهتمام جدی نسبت به برگزاری مستمر و سالانه رینوتکس، اظهار داشت: نمایشگاه ربع رشیدی از جمله اولین و بهترین نمایشگاه‌های تخصصی و منطقه‌ای است که همه ساله ودر سطح عالی به میزبانی استانی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

امیر ناظمی ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند الگویی موفق برای تمامی استان‌های کشور و بخصوص استان‌های همجوار برای توسعه فعالیت‌های فناورانه باشد.

وی اظهار داشت: اثرگذاری رینوتکس، همواره فراتر از استان بوده و در بسیاری از تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های ملی نیز موثر بوده است.

ناظمی افزود: رویداد رینوتکس علاوه بر تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه می‌تواند در زمینه رشد اکوسیستم‌های محلی نیز نقش بسزایی ایفا کند.

وی همچنین از برنامه وزارت ارتباطات برای حمایت از حامیان رینوتکس با هدف افزایش رغبت سرمایه‌گذاران به مشارکت در این نمایشگاه خبر داد.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: به رغم آمادگی استان برای برگزاری حضوری رینوتکس 2020، شرایط حاکم بر جامعه به دلیل شیوع کرونا باعث شد که این دوره از نمایشگاه به شکل مجازی برگزار شود.

سعید غریب خواجه افزود: رینوتکس 2020 از امروز به مدت یک هفته، به شکل مجازی و 20 زون تخصصی، 788 طرح و ایده جدید و 250 غرفه، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی (رینوتکس) همه ساله با هدف افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین تجاری سازی ایده‌های فناورانه به میزبانی استان آذربایجان شرقی و با مشارکت ویژه استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

سایت مجازی هشتمین دوره این نمایشگاه به آدرس www.rinotex.ir برای بازدید علاقه‌مندان قابل دسترسی است.