رینوتکس می‌تواند توانمندی‌های ما را در سطح بین‌الملل نشان دهد

رئیس موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) گفت: وجود نمایشگاه‌هایی مثل رینوتکس که توانمندی‌های ما را در سطح منطقه و بین‌الملل نشان دهد بسیار مهم و ارزشمند است و باید گسترش پیدا کند.

محمدرضا میلانی حسینی در گفتگو با کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه رینوتکس 2023، با اشاره به اینکه موسسه آموزش عالی نبی اکرم در سال 1375 تاسیس شده است، گفت: این موسسه با دو رشته مقطع تحصیلی راه اندازی شده  و در حال حاضر به ۵۷ رشته مقطع تحصیلی رسیده و حدود ۱۳ هزار فارغ‌التحصیل و دو هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو دارد که در چهار دانشکده فنی مهندسی، هنر، علوم انسانی و دانشکده علوم پایه به تحصیل می پردازند.

وی گفت: معتقدیم که حضور در شرکت های دانش بنیان نیاز به پیش زمینه دارد و اولین پیش زمینه برای دانشجویان این است که دانشجو مفهوم بازار کار را بداند و سپس وارد آن شده و از نزدیک شاهد نیازهای جامعه باشد.

میلانی یکی از مسائل مهم مدارس، فنی حرفه‌ای‌، علمی کاربردی و دانشگاه ها را آشنا کردن محصل با بازار کار دانست و ادامه داد: محصل باید نیازهای جامعه را بفهمد و به همین دلیل، موسسه آموزش عالی نبی اکرم، مرکز توسعه و کار آفرینی دانشجو را با یک مدیریت مشخص و مرکز توانمندسازی تاسیس کرد تا در این مرکز، آموزش های غیردرسی مورد نیاز دانشجو آموزش داده شود؛ در مرکز توسعه و کارآفرینی نیز دانشجویان با شرکت در مصاحبه شرکت ها می توانند از بدو ورود خود به دانشگاه برای خود درآمد کسب کنند.

رئیس موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص)، شروع کار موسسه را همراه با ارکان، پایه و اساس عنوان کرد و ادامه داد: ما در کار خود موفق بودیم و اکثر دانشجوها توانستند در بازار کار شاغل شوند.

میلانی افزود:  این موسسه در اولین دوره نمایشگاه ربع رشیدی، جزو شورای سیاست گذاری بوده و در سه نمایشگاه تولیدات را به نمایش گذاشته است؛ همچنین جزو بنیانگذاران صندوق توسعه فناوری استان نیز بودیم.

وی با تاکید بر تربیت صحیح دانشجویان با بینش آینده نگرانه اظهارد اشت: ما دانشجوها را تحول گرا تربیت می کنیم و در تلاش هستیم تا دانشجویان بتوانند از این مسیر به بهترین نحو در اداره جامعه و اداره نظام های اقتصادی استفاده کنند.

میلانی گفت: استان ما به عنوان یک استان بسیار توانمند، دارای دانشگاه ها و شهرک های صنعتی، میزان بالای تولیدات، ارتباطات بین‌المللی و دارای مردم پرتلاش است که باید از این توانمندی ها نهایت بهره را ببریم و بر این اساس امید دارم برپایی نمایشگاه هایی مثل رینوتکس که توانمندی های ما را معرفی می کند مرتبا گسترش پیدا کند.

میلانی در پایان حضور جوانان، اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان را در چنین نمایشگاهی مغتنم برشمرد و از آنها برای حضور گسترده در رینوتکس و معرفی توانایی‌ها و ظرفیت‌های حوزه فناوری دعوت کرد.