رینوتکس افتخاری برای تبریز در عرصه فناوری است

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: رینوتکس به عنوان یک نمایشگاه بزرگ، افتخاری برای تبریز در عرصه فناوری است و جا دارد پژوهشگران و فناوران شرکت فعال در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه داشته باشند.

سجاد پاکزاد در گفتگو با کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه رینوتکس 2023، با اشاره به اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تنها دانشگاه هنر اسلامی کشور است و اظهار کرد: این دانشگاه در حوزه هنری، صنایع، فرهنگی و خصوصا در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی  پیشتاز است.

وی شعار دانشگاه هنر اسلامی تبریز را "یک روز تحصیل، یک روز کار" عنوان کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه هنر، یک روز در کارگاه های کار آفرینی کار می‌کنند و یک روز به تحصیل علم می پردازند.

پاکزاد ادامه داد: در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، بیش از یکصد واحد فناور در مراحل پیش رشد، رشد، صنایع خلاق و کارآفرینی وجود دارد که در اغلب این واحدها، دانشجویان به همراه همکلاسی های خود گرد هم آمده و از مرحله ایده پردازی، طراحی، تولید، بسته بندی و فروش به چرخه کاملی از بنگاه داری و کسب و کار رسیده و فعالیت می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز  با بیان اینکه نمایشگاه رینوتکس، در سالیان متوالی و دوره های قبل، زون تخصصی صنایع نرم، فرهنگی و خلاق را داشته است گفت: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای واحدهای فناور ما برای عرضه محصولات و خدمات به جامعه محسوب می شود چرا که این نمایشگاه باعث دیده شدن و حمایت از آنها است.

وی اظهار داشت: به دلیل وسعت و اهمیتی که این نمایشگاه در کشور و در حوزه فناوری پیدا کرده است مسئولین زیادی از آن بازدید می کنند و به همین خاطر تلاش می‌کنیم تا واحد های فناور، با توسعه محصولات فرهنگی در حوزه عرضه و ترویج سبک زندگی اسلامی بتوانند پرچم داری کرده و در حوزه صادرات هم ورود کنند

پاکزاد در مورد تفاوت صادرات فناوری های رایج با فناوری های نرم بیان کرد: در سایر فناوری ها بحث ارز آوری و درآمد ارزی داریم، درحالیکه اگر  صادرات محصولات فرهنگی و صنایع نرم و خلاق انجام بگیرد، علاوه بر  ارزآوری، صادرات فرهنگی نیز خواهیم داشت که این یک دستاورد بسیار بزرگی برای ما در حوزه تمدنی است.

وی، انتقال مفاهیم با زبان هنر و فرهنگی را انتقالی بسیار پر اهمیت عنوان کرد و گفت: نمایشگاه رینوتکس، به عنوان یک نمایشگاه بسیار بزرگ، افتخاری برای تبریز در عرصه فناوری بوده و جا دارد که همه پژوهشگران و فناوران و هنرمندان شرکت فعال در برگزاری هرچه باشکوه تر این نمایشگاه داشته باشند.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در پایان اظهار داشت: زمان برگزاری نمایشگاه رینوتکس از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه، تقارن معناداری با هفته پژوهش و روز دانشجو دارد که بر این اساس، از همه دانشجویان به عنوان آینده سازان دعوت می‌کنم در این عرصه حضور داشته و توانمندی های خود را ارائه کنند.