نشست خبری اولین جشنواره نوآوری و فناوری دانش‌آموزی (رینوفست)

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره نوآوری و فناوری دانش‌آموزی (رینوفست) گفت: تاکنون ۸۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم در این جشنواره نام نویسی کرده اند که انتظار داریم این تعداد تا پایان آبان ماه به یک هزار نفر برسد.

مسعود سعادتی روز پنجشنبه در نشست خبری اولین جشنواره نوآوری و فناوری دانش‌آموزی (رینوفست)، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های علمی پذیرفته ترین روش در تعمیق و بسط علم است.

وی ادامه داد: ۳۹ پژوهش سرای دانش آموزی در استان فعال است که مشغول فعالیت علمی و نوآورانه هستند.

سعادتی ببا بیان اینکه تحول از مدرسه شروع می شود نه از ادارات، گفت: از این رو سعی داریم با برگزاری و تداوم این جشنواره، تحول علمی در مدارس و جامعه را آغاز کنیم.

وی اعلام کرد: این رویداد همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود و از برترین های جشنواره در این همایش نیز تجلیل خواهد شد.

سعادتی ادامه داد: این فستیوال می تواند بخشی از برنامه‌های تحول در مدرسه باشد از این رو تلاش کرده ایم هر مدرسه و دانش آموزی تحت تاثیر این جشنواره باشد.

رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) نیز در ادامه این نشست با اشاره به همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مجموعه ربع‌رشیدی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در برگزاری اولین دوره فستیوال نوآوری و فناوری دانش‌آموزی همزمان با رینوتکس، گفت: تاکید بر این است که این فستیوال به برند ملی تبدیل شود.

رضا کریملو با تاکید بر اینکه تلاش‌ها در راستای افزایش مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان و خانواده‌ها است، اظهار کرد: غرفه‌های فناورانه دانش‌آموزی در دوره‌های گذشته در کنار نمایشگاه رینوتکس برپا می‌شد؛ اما امسال بررسی‌های کارشناسانه به منظور رفع محدودیت‌های فیزیکی و نواقص انجام شده و این رویداد علمی به طور مستقل در سالنی جداگانه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز، برگزار می‌شود.

وی در ادامه از افزایش سهم بازار و جذب سرمایه داخلی، عقد قرارداد داخلی رسمی و راه‌اندازی بیش از هزار و ۷۰۰ مورد کسب و کار و افزایش بیش از ۸ هزار نفری میزان اشتغال در دهه گذشته و اثرات مثبت و مشهود برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس، خبر داد.

رییس ستاد اجرایی رینوفست نیز در ادامه با اشاره به چرایی و لزوم برگزاری فستیوال نوآوری و فناوری دانش‌آموزی رینوفست، اظهار کرد: بدون شک توجه به فناوری‌های نو و پیشرفته، راه برون رفت از مشکلات کنونی و پیشرفت مملکت است؛ چرا که روش‌های سنتی جوابشان را پس داده و به حد اشباع رسیده‌اند‌ .

حامد تقی‌پور متذکر شد: هدف از این فستیوال، برگزاری صرف و یا ترغیب دانش‌آموزان بدون نتیجه بعدی نیست؛ بلکه تاکیدمان به ایجاد دبیرخانه دائمی و سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های علمی برای دانش‌آموزان است.

وی، نمایش دستاوردهای علمی کشور با تکیه بر تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، توجه به فعالیت‌های دانش بنیان و آشنایی با چگونگی ورود به کسب و کارهای دانش بنیان را از جمله مزایای برگزاری فستیوال دانش‌آموزی رینوفست، عنوان و خاطرنشان کرد: جلسات منتورینگ نیز برای آشنایی صاحبان ایده با تجاری‌سازی و بازاریابی توسط متخصصان حوزه ارائه می‌شود.

نخستین جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی موسوم به رینو فست همزمان با یازدهمین دوره جشنواره رینوتکس ۱۴ تا ۱۷ آذر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.