معرفی حامیان فناور با رویداد «جایزه ملی فناوری ایران»

امیرحسین اسدی در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون موضوع جایزه ملی فناوری گفت: ورود بحث فناوری به هر سیستم و كشوری موجب شكوفایی می شود.

مدیركل خدمات كسب و كار وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر جشنواره جایزه ملی فناوری افزود: گاهی اوقات فناوری در كشور ما به درد ما نمی خورد. اگر فناوری را به عنوان حل كننده مشكلات در همه عرصه ها در نظر بگیریم مسائل برطرف خواهد شد.

اسدی با بیان اینكه هدف ما از این جشنواره معرفی حامیان فناور است تصریح كرد: نوجوان، معلم و مدرسه فناور اهمیت دارند. مدرسه ای كه اصول حل مسئله را آموزش می دهد حامی فناوری است.

وی با اشاره به اینكه دانشگاه فناور دانشگاهی است كه به جای جزوه خوانی، دانشجو را به سمت حل مسائل جامعه سوق دهد اظهار كرد: رسانه های فناور كه از این مباحث حمایت می كنند نیز در جشنواره شركت خواهند كرد. لیست جایزه ترتیب داده شده كه در مراسم اعطا شده و بستر سازی مناسب صورت می گیرد.

اسدی مطرح كرد: خیرینی كه سرمایه خود را صرف توسعه فناوری می كنند در دنیا زیاد هستند. برخی شركت های بزرگ سرمایه خود را وقف فناوری می كنند .هدف این جشنواره نیز بسط فناوری است.

مدیركل خدمات كسب و كار وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: بسیاری از مردم تمایل دارند سرمایه خود را صرف پیشرفت و توسعه كشور كنند. فناوری آینده مردم و جامعه را می سازد. هدف ما این است كه بگوییم آینده كشور در دست فناوران است.

اسدی در ادامه با بیان اینكه صندوق های سرمایه گذاری بودجه خود را به فناوران اعطا می كنند و ما این را به عنوان جایزه در نظر گرفتیم گفت: شاخص های ارزشیابی دانشگاه ها باید حل مشكل صنعت باشد. اگر ما بتوانیم تعامل صنعت و دانشگاه را هر چه بیشتر كنیم موفق می‌شویم. قرار است چهل واحد از واحد های درسی دانشگاه را صنعت تعیین كند. این مسئله اتفاق بزرگی را رقم خواهد زد و نیروی انسانی خوبی تربیت می شود.

وی با تأكید بر اینكه دانشجویان از ترم های اول باید تحت نظر صنعت آموزش ببینند افزود: در این صورت دانشگاه صنعتی شده و صنعت فناور می شود. دانشگاه ها باید از ابتدا صنعت محور باشند. همكاری خوبی از سوی دانشگاه و صنعت صورت گرفته اما كافی نیست و دو طرف هیچ كدام راضی نیستند. شعار جشنواره، صنعت فناور و ایران سرافراز است.