577 طرح فناورانه در نمایشگاه رینوتکس ارائه می شود/ برگزاری 41 رویداد تخصصی

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی از ارائه 577 طرح فناورانه در نمایشگاه رینوتکس 2023 خبر داد.

رضا کریملو در نشست خبری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی- رینوتکس 2023 با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه همزمان با اولین نمایشگاه رینوفست و همچنین رویداد جایزه ملی فناوری ایران از 14 الی 17 آذر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

وی در خصوص طرح های واصله به دبیرخانه نمایشگاه در بخش رینوتکس گفت: 791 طرح در این بخش ثبت نام شده که 20 درصد طرح ها از خارج استان بوده است. در مجموع 577 طرح در نمایشگاه رینوتکس و سالن امیرکبیر ارائه می شوند که این تعداد سال گذشته 465 طرح بوده است.

کریملو افزود: جشنواره ربع رشیدی نیز همزمان با نمایشگاه رینوتکس برگزار خواهد شد که در این بخش نیز 110 طرح به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از داوری، 16 طرح برای مرحله حضوری و ایام نمایشگاه انتخاب شده اند.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی با اشاره به برداشتن گام هایی به سوی بین المللی شدن نمایشگاه گفت: امسال دو طرح از کشور ترکیه خواهیم داشت. طرح هایی از دیگر کشورها چون ارمنستان، قزاقستان و پاکستان بنا به دلایلی در آخرین لحظات به این نمایشگاه نرسید.

برگزاری 41 رویداد تخصصی در نمایشگاه رینوتکس

وی برگزاری 41 رویداد تخصصی در حوزه فناوری را از جمله نقاط تمایز نمایشگاه امسال عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی در ادامه در خصوص نمایشگاه رینوفست به عنوان یک نمایشگاه دانش آموزی گفت: رینوفست شامل دو بخش نمایشگاه و مسابقات می شود. در بخش نمایشگاهی در مجموع هزار و 117 طرح ثبت نامی داشته ایم و این تعداد در بخش مسابقات شش هزار و 35 مورد بوده است.

کریملو افزود: طرح های نهایی شده بخش مسابقات رینوفست 849 مورد و بخش نمایشگاهی، 366 طرح است. مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی در خصوص زمان افتتاحیه این نمایشگاه ها گفت: روز سه شنبه 14 آذر ماه شاهد افتتاح این نمایشگاه در سالن شمس تبریزی خواهیم بود.

رویداد «گویش تجربه ها»؛ برنامه خاص رینوتکس امسال

وی همچنین از برگزاری یک رویداد انتقال تجربه با عنوان گویش تجربه ها برای اولین بار در شهر تبریز و با حضور هشت نفر از سرشناسان عرصه صنعت، نوآوری و فناوری کشور و استان خبر داده و گفت: این رویداد نیز روز چهارشنبه 15 آذرماه و از ساعت 10 الی 12 در محل هتل شهریار تبریز برگزار خواهد شد.

کریملو در ادامه با اشاره ای به رویداد جایزه ملی فناوری ایران- ربع رشیدی نیز گفت: در این جشنواره از حامیان فناوری در بخش های مختلف، قدردانی می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی، اختتامیه رینوتکس 2023، امسال بسیار متفاوت تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد.