صدور ۱۰۰ میلیارد ضمانت‌نامه توسط صندوق فناوری ارس

پریسا بهلولی مدیرعامل صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس در گفت‌وگو با روابط عمومی رینوتکس 2023 درباره این صندوق و دستاوردهای آن اظهار داشت: صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس به عنوان اولین صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان‌شرقی و شمالغرب با همت سازمان منطقه آزاد ارس،شرکت دانش بنیان همگامان، پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و شرکت ارس تارلا امیر که بزرگترین گلخانه شیشه‌ای خاورمیانه است، تاسیس شد.

وی ادامه داد: در طی چندین سالی که شروع به فعالیت کردیم؛ فعالیت‌های مختلفی مانند ارائه تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه، مشارکت در انواع مختلف سرمایه‌گذاری با شرکت‌ها داشته‌ایم.

مدیرعامل صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس با بیان اینکه این صندوق کارگزار پارک علم و فناوری در طرح گرنت فناوری بود‌ه‌ایم، گفت: همچنین کارگزار صندوق شکوفایی، صندوق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده‌ایم و توانستیم منابع خوبی را از ارگان‌های دولتی جذب کنیم. تسهیلات تبصره ۱۶ را جذب کردیم و همه آن را تخصیص دادیم.

وی ادامه داد: بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات با درصدهای بسیار پایین و وثایق آسان پرداخت کرده‌ایم و نکته جالب این است که سرمایه اولیه این صندوق سه میلیارد تومان بوده است.

بهلولی تصریح کرد: خدمت دیگر ما درباره ضمانت‌نامه است که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کرده‌ایم که در حال حاضر ضمانت‌نامه‌های فعال صندوق ۶۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: مشارکت مدنی و سرمایه‌گذاری هم با شرکت‌ها بالغ بر ده میلیارد تومان داشته‌ایم که درخواستمان از شرکت‌ها این است که اگر نیاز به مشارکت و ضمانت‌نامه دارند، می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

مدیرعامل صندوق دانش بنیان پژوهش و فناوری ارس درباره نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ ابراز داشت: این نمایشگاه مانند هرسال به شکل خیلی عالی برگزار شد و خوشحالم صندوق فناوری ارس هرسال پربارتر نسبت به سال قبل برگزار شده است. امیدواریم بتوانیم بخشی از تامین مالی شرکت‌های فناور و دانش بنیان را انجام دهیم.