رینوتکس؛ بستری برای رفع نیازهای مدیریت هوشمند شهری

به گزارش روابط عمومی ستاد اطلاع رسانی رینوتکس ۲۰۲۲؛ جلسه مشترک کمیسیون فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی کلانشهر تبریز با مدیر و دبیر ستاد اجرایی دهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در عمارت شهرداری برگزار شد.

 

در این جلسه ضمن بررسی نقش رینوتکس در توسعه مدیریت شهری هوشمند و ابعاد همکاری شهرداری و شورای اسلامی این کلانشهر در اجرای هرچه باشکوه تر رینوتکس ۲۰۲۲، در خصوص برگزاری رویدادی مشترک با محوریت مدیریت شهری هوشمند و جذب ایده ها و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه نیز تبادل نظر شد.

 سعید غریب خواجه دبیر نمایشگاه «رینوتکس ۲۰۲۲» در این جلسه با اشاره به سرعت پایین توسعه در حوزه مدیریت هوشمند تبریز، گفت: این حوزه نیاز به آسیب شناسی دارد و رینوتکس می تواند بستر مناسبی برای بررسی ابعاد مختلف و ارائه راهکارهای هوشمند در جهت رفع مشکلات حوزه مدیریت شهری باشد.

 

وی افزود: رینوتکس مرکز ثقل جریان های اکوسیستمی و مدیریت شهری است و می تواند بستری برای همکاری و هم افزایی ارگان های مختلف، بخش خصوصی و دولتی، فناوران و شرکت های دانش بنیان باشد.

 

وی اضافه کرد: مسئولیت ۱۱ زون تخصصی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ بر عهده مسئولان دانشگاهی است که می توانند حلقه های ارتباطی برای شبکه سازی و جذب ایده ها و پروژه های شهر هوشمند باشند.

 

غریب خواجه با بیان اینکه برگزاری هرچه بهتر رینوتکس در گرو همکاری و هم افزایی تمام اعضای اکوسیستم نوآوری و فناوری آذربایجان شرقی است، ادامه داد: ایفای نقش کمیسیون فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز قطعا در تحقق این تاثیر گزار خواهد و همچنین برگزاری پیش رویداد و رویدادی مشترک با محوریت مدیریت هوشمند میتواند تاثیر بسزایی در توسعه این حوزه در کلانشهر داشته باشد.

 

این گزارش می افزاید، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با لزوم توجه به هوشمندسازی مدیریت شهری اظهار داشت: بایستی در وهله اول قبول کنیم که هوشمندسازی نیاز کلان جامعه است. این موضوع میتواند به صرفه جویی در زمان، کاهش هزینهها و... کمک کند.

وی ادامه داد: برخی مسئولان و مدیران بهطورکلی در جریان هوشمندسازی و ملزومات این حوزه نیستند.

 

روح الله دهقان نژاد، نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه رینوتکس در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه رینوتکس جزو نمایشگاههایی است که همیشه با لذت در آن حضور پیدا کردهام. به نظرم لازم است پروژهها از حالت نمایشگاهی خارج شوند. تمام اعضای شورا بر هوشمندسازی شهر و مدیریت شهری تأکید دارند.

 

وی افزود: عقیده دارم نباید به نمایشگاه بسنده نکنیم، در کنار مسئولان برگزاری نمایشگاه هستیم و بایستی روند اقدامات به صورتی پیش برود که طرحها و... تبدیل به قرارداد و منجر به نتیجه شود. استارت هوشمندسازی شهر تبریز زدهشده و قدمهای اول کمی زمانبر است اما قطعاً یکی از حوزههایی که منجر به سربلندی و افتخارمان میشود، هوشمندسازی است.

 

حکیمه غفوری، دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند در رابطه با برگزاری نمایشگاه رینوتکس و همکاری شورای شهر و شهرداری در برگزاری این نمایشگاه گفت: ابعاد مختلف برای همکاری های مشترک بررسی می شود.