حضور ۱۳۰ طرح فناورانه دانشگاه آزاد در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲؛ آرش رنجبران رئیس زون الکترونیک رینوتکس ۲۰۲۲ و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز(رینوتکس) در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش‌بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری‌سازی فناوری سالانه در تبریز برگزار می‌‌شود.

 

وی حضور ۱۳۰ طرح فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در دهمین نمایشگاه رینوتکس تبریز خبر داد و افزود: تاکنون این تعداد طرح برای شرکت در نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس از طرف دانشگاه ثبت نام کرده‌اند.

 

رنجبران ادامه داد: تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه‌ علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌ها‌ی دانش‌محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذاری (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان از اهداف این نمایشگاه است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز گفت: دانشگاهیان و فناوران دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور می‌توانند در طول ایام نمایشگاه از اسکان رایگان واحد تبریز برای شرکت در این نمایشگاه استفاده کنند.

 

وی افزود: بنا به هماهنگی‌های انجام شده با معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هزینه شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از بودجه پژوهشی واحد‌ها قابل پرداخت است، کمااینکه طرح‌های ثبت نامی از سوی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از سوی معاونت پژوهش و فناوری مورد حمایت مالی قرار گرفته است.

 

رنجبران یادآور شد: دهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در ۱۱ زون تخصصی با مشارکت دانشگاه‌های آذربایجان شرقی استان ازجمله، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه شهید مدنی، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان‌های دولتی از ۲ تا ۶ آبان ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.