لزوم شناسایی نیازهای مدیریت شهری هوشمند/حضور شهرداری تبریز در رینوتکس۲۰۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی رینوتکس ۲۰۲۲؛ محبوب تیزپاز قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه مدیریت شهر با چالش های بسیاری روبرو است و هوشمندسازی کلانشهرها چالش های پیچیده و طولانی مدت دارد، گفت: بحث مدیریت شهر هوشمند شهرداری محور است؛ اما برای تحقق این امر یک راه حل مشترک وجود دارد، آن هم همکاری و هم افزایی نهادهای دولتی و خصوصی است.

 

وی افزود: شهرداری هم‌اکنون تا حد خوبی زیرساخت‌های ارتباطی را آماده توسعه شهر هوشمند کرده است و در بخش‌های مختلف شهرداری گفتمان شهر هوشمند جاری شده است.

 

وی با بیان اینکه شهر هوشمند با هدف رفع نیازها و مشکلات و تامین آسایش شهروندان، حفظ منابع طبیعی و فرهنگی، توزیع عادلانه هزینه ها، صیانت از فضای سبز، حل معضل ترافیک و بهبود زیرساخت های حمل و نقل، مدیریت منابع و جلوگیری از هدر رفت انرژی، برنامه ریزی، طراحی، توسعه و نوسازی جوامع مطرح شده است، ادامه داد: تامین امکانات و ایجاد رفاه مردم اولویت‌ها یک شهر هوشمند است.

 

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به اینکه گام نخست در هوشمندسازی شهرها شناسایی وضعیت موجود در در حوزه های مختلف می باشد، گفت: در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و تحقق منویات مقام معظم رهبری و در جهت تحول هوشمند در تبریز، شهرداری این کلانشهر با حضور در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ پذیرای ایده های نوین حوزه مدیریت شهری هوشمند خواهد بود.

 

تیزپاز در انتها افزود: شهرداری تبریز با حضور و ایجاد غرفه و نقش آفرینی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز جهت ارج نهادن و ظرفیت سازی برای محصولات بومی و ایده های حوزه مدیریت شهری هوشمند میزبان فناوران در دهمین دوره نمایشـگاه بین المللـي نـوآوری و فنـاوری ربع رشیدی خواهد بود.