دستگاه کالبد نما تولید ایران قابل رقابت در سطح جهانی است

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رایان طب پیشگام پارمیس گفت: یکی از مشکلات بزرگ برای ما مشکل مالیات است، علی رغم اینکه دانش بنیان هستیم اما کارشناسان مالیاتی عقاید خود را تفسیر کرده و معاف بودن مالیات را شامل ما نمی‌دانند! و این سنگ اندازی ها برای ما آزار دهنده است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲؛ "پیمان حاذق جعفری" مدیر عامل شرکت دانش بنیان رایان طب پیشگام پارمیس بعنوان یکی از شرکت های دانش بنیان که در نمایشگاه رینوتکس 2022 حضور داشت، به میز تشریح مجازی"کالبد نما" اشاره کرد و گفت: کالبد نما یک ابزار نوین آموزشی و شبیه ساز آناتومی بدن انسان است که با فراهم کردن قسمت هایمختلف بدن بصورت مجازی و آموزشی در قالب یک میز هوشمند با رابط کاربری بسیار آسان و کاملا لمسی می تواند ابار آموزشی بسیار مفیدی در کنار جسد و به جای مولاژ های آموزشی باشد.

وی در ادامه افزود: در دنیا دومین کشور صاحب این سطح تکنولوژی و دارای ثبت اختراع هستیم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رایان طب پیشگام پارمیس اظهار داشت: این سیستم از 5 قسمت آموزشی تشکیل شده است و هر دستگاه سی تی اسکن موجود در مراکز درمانی می تواند به این دستگاه کانکت شود.

جعفری با اشاره به تجاری سازی میز تشریح کالبد نما گفت: تاکنون به 56 دانشگاه فروش داشتیم که دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تبریز، مشهد، شیراز، آزاد تبریز، ایلام، البرز و... چند نمونه از این دانشگاه ها است.

وی با انتقاد از مراکز درمانی گفت: با مراکز درمانی در رابطه با فروش کالبد نما رایزنی هایی داشته ایم اما هیچگونه خرید و حمایتی تاکنون صورت نگرفته است. 

جعفری با اشاره به قسمت های میز تشریح توضیح داد: در بخش مدل های آناتومی این میز میتوان مدل های بسیار دقیق سه بعدی از بدن انسان، امکان حرکت از سطح به عمق بدن به صورت لایه به لایه، قابلیت تفکیک اعضا به صورت تک به تک یا سیستمی، لیبل گذاری هر عضو، امکان حذف و یا اضافه نمودن هر عضو بر روی یکدیگر، امکان اخذ امتحان از دانشجویان، دریافت فایل مربوط به پرینتر سه بعدی عضو با اتصال فلش به دستگاه و... اشاره نمود.

وی در ادامه اضافه کرد: کاربر می تواند در این نمونه اعمال برش از نقطه و زاویه دلخواه، شبیه سازی کامل کالبد شکافی با دقت 2/0 میلیمتر با استفاده از تصاویر جسد واقعی، مشاهده داخل بدن با رنگ طبیعی و... داشته باشد.

جعفری افزود: برخلاف جسد واقعی که به دلیل فیکس کردن رنگ و شکل طبیعی به دنبال استفاده از فرمالین از لین می رود، کالبدنما با ارائه یک جسد طبیعی به صورت سه بعدی امکان برش از نقطه و زاویه دلخواه و امکان حرکت از سطح به عمق و بالعکس با حساسیت 2/0 میلیمتر را فراهم می کند و کاربر می تواند داخل بدن را با رنگ و شکل طبیعی مشاهده نماید.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان رایان طب پیشگام پارمیس بعد از ارائه دستگاه کالبد نما به سنگ اندازی ها و مشکلاتی که داشت اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ برای ما مشکل مالیات است، علی رغم اینکه دانش بنیان هستیم اما کارشناسان مالیاتی عقاید خود را تفسیر کرده و معاف بودن مالیات را شامل ما نمی‌دانند! و این سنگ اندازی ها برای ما آزار دهنده است.

وی ادامه داد: هر کسی به اداره مالیات وارد می‌شود به چشم دروغگو به او نگاه می کنند، ما شرکت دانش بنیان نوع دو تولیدی هستیم و به پرداخت حق معافیت اطلاع داریم، اما بر اساس برخی از موارد قانونی معافیت شامل ما نمی شود.

در ادامه با "محمد رحمانی" مدیر فنی شرکت صحبت کردیم، رحمانی گفت: از سال 93 استارت پروژه با همکاری دانشگاه تبریز آغاز شد و در سال 96 جز 6 طرح برتر علمی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: اولین صادرات این دستگاه به کشور پاکستان و قرار است بعد از نمایشگاه رینوتکس به کشور ترکیه صادرات کنیم. 

وی به بخش دوم دتگاه کالبد نما اشاره کرد و افزود: این دستگاه می‌تواند تمامی اجزای بدن را بصورت سه بعدی پرینت کند و جهت آموزش به کار گرفته شود.

رحمانی تاکید کرد: این دستگاه بدون هیچ مهندسی معکوس در داخل کشور تولید شده و اکنون قابل رقابت در سطح جهانی است.