لزوم حضور صاحبان صنایع غذایی استان در رینوتکس / پیوند صنعت و دانشگاه لازم است

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲؛ استاد دانشکده كشاورزی دانشگاه تبریز گفت: تا وقتی که صنعت در کنار دانشگاه بصورت قوی شرکت نکند نمایشگاه به اهداف خود نمی‌رسد. 

"بابک قنبرزاده" استاد دانشکده كشاورزی دانشگاه تبریز در حاشیه بازدید از دهمین دوره نمایشگاه رینوتکس 2022 تبریز گفت: سومین بار است که در نمایشگاه رینوتکس شرکت می‌کنم و هر سال شاهد رشد، تنوع محصولات و افزایش شرکت کننده ها هستیم. 

وی تأکید کرد: اکنون برخلاف گذشته تمامی دانشگاه های کوچک نیز در برنامه های علمی شرکت می‌کنند و این نشان بسیار خوبی است. 

وی ادامه داد: در این نمایشگاه به خوبی می توان شاهد رشد شرکت های فناوری و دانش بنیان بود، امیدوارم حمایت از این شرکت ها بیشتر از این ملموس تر باشند. 

قنبرزاده صمن دعوت از مسئولین گفت: امیدواریم که مسئولين به این نتیحه برسند که هرچقدر در این شرکت ها سرمایه گذاری کنند شاهد بهبود وضعیت بیکاری، وضعیت اقتصادی و فارغ التحصیلان در استان خواهیم بود. 

وی اضافه کرد: از مسئولین تقاضا می کنم بخش عمده ای از فرصتشان را صرف این شرکت ها کنند. 

قنبرزاده با تاکید بر اهمییت حضور کارخانجات صنایع غذایی گفت: بیشترین کارخانجات صنایع غذایی در تبریز قرار دارد و صاحبان صنایع غذایی آن‌چنان که باید در این نمایشگاه حضور می‌یابند نبوده است و این شاید به عدم اطلاع رسانی مناسب برمی‌گردد.

وی افزود: امیدوارم باتوجه به صنعت غذایی استان که رتبه اول را دارد، این صنایع نیز در کنار شرکت های دانش بنیان حضور چشمگیری در این نوع نمایشگاه ها داشته باشند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صنایع الکترونیکی پرداخت و گفت: بحث صنایع الکترونیک یکی دیگر از این نواقص است، صنایع الکترونیکی در دنیا بعنوان موتور متحرک است و انتظار می رود در این نمایشگاه بیشتر به چشم بخورد که متاسفانه احساس می‌شود اطلاع رسانی کافی نشده با اینکه نمونه های موفقی برای حضور در این رویداد داریم.

وی ضمن اظهار خرسندی گفت: صنایع مربوط به صنعت آب و پلاستیک نسبتا ملموس تر است.

استاد دانشگاه تبریز ضمن پیشنهاد به متولیان نمایشگاه رینوتکس، گفت: بهتر است چند ماه قبل از آغاز نمایشگاه به سراغ صاحبان صنایع بزرگ استان رفته و با مسئولین آن ها صحبت کرده و برای این رویداد مهم بصورت رسمی دعوت کرد. 

قنبرزاده در پایان خاطرنشان کرد: تا وقتی که صنعت در کنار دانشگاه بصورت قوی شرکت نکند نمایشگاه به اهداف خود نمی‌رسد. 

توجه در کنار دانشگاه ها توجه به صاحبان صنایع نیز باید انجام شود.