رونمایی از سامانه پایشگر کانات/ کانات نگرشی نوین بر زمین

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲؛شرکت فناور ویرا پایش مزرعه با نام تجاری کانات (KANAT)، سامانه پایشگر کانات، را در نمایشگاه رینوتکس 2022 رونمایی کرد.

 

زرین وکیلی مدیرعامل شرکت فناور ویرا پایش مزرعه با نام تجاری کانات (KANAT)، گفت: این شرکت در سال 1399 تاسیس شده است و هدف اصلی خدمت رسانی به جامعه کشاورزی است.

وی افزود: مجوز شرکت در اوایل سال 1400 در مرکز رشد ارس به ثبت رسیده است و با استفاده از حمایت های الهام ذکائی مدیر مرکز رشد سازمان منطقه آزاد ارس این ایده گسترش پیدا کرده است.

 

این فناور با اشاره به اینکه بعد از طراحی برنامه توسعه به صورت وب سایت و اپلیکیشن به نام سامانه پایشگر کانات محصول نهایی جهت خدمت رسانی دقیق کشاورزی به کشاورزان ارائه شده است، افزود:سال پیش به عنوان ایده در رینوتکس حضور پیدا کرده بوده اند و امسال به عنوان محصول تجاری سازی حضور پیدا کرده اند.

 

وی ادامه داد: تیم کانات فعالیت فناورانه خود را با گروهی از متخصصان سنجش از دور، فتوگرامتری، کشاورزی، هوافضا و هوش مصنوعی آغاز نمود و ما در تیم کانات با بهره گیری از علم سنجش از دور، علوم داده و هوش مصنوعی در تحلیل داده ها و تصاویر هوایی و ماهواره ای، در تلاش هستیم تا به کشاورزان در مدیریت بهینه زمین های خود کمک کنیم.