شیوه ای نوین در چاپ نقاشی دیجیتال

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲؛مدیر عامل شرکت نوآوران خلاق هنر فردا گفت: در این مجموعه بنا های تاریخی را عکاسی کرده و بعد از آن از روی هر بنای تاریخی که یک الی 4 ماه زمان می‌برد آن را بصورت دیجیتال نقاشی می کنند، 5 نقاش برای نقاشی عکس نقاشی می کنند. 

 

 

"کمال شایگان" مدیر عامل شرکت نوآوران خلاق هنر فردا یکی از شرکت های حاضر در دهمین دور نمایشگاه رینوتکس، گفت: شرکت نوآوران خلاق هنر فردا در سال 2018 بمناسبت سال 2018 تبریز (پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی) تاسیس شده است. 

وی با تاکید بر علاقه شخصی خود، گفت: گردشگری یکی از علایقم بود و باعث شد تا همزمان با موضوع 2018 تبریز مصمم تر باشم. 

شایگان ضمن توضیح روند نقاشی های هنری، گفت: ما در این مجموعه بنا های تاریخی را عکاسی کرده و بعد از آن از روی هر بنای تاریخی که یک الی 4 ماه زمان می‌برد آن را بصورت دیجیتال نقاشی می کنند، 5 نقاش برای نقاشی عکس نقاشی می کنند. 

وی خاطرنشان کرد: سایز نقاشی ها 100 در 50 متر و در قالب دیجیتال است.

وی به مرحله بعد از نقاشی و چاپ اشاره کرد و گفت: بعد از مرحله نقاشی سراغ چندین چاپخانه رفتیم، متریالی که قابلیت عرضه برای جامعه داشته باشد را نتوانستیم پیدا کنیم و نهایتا دستگاه چاپی را ساختیم کردیم که مواد آن قبل از تحریم ها از آلمان می آمد اما بدلیل تحریم ها مصمم شدیم تا مواد اولیه را خودمان بسازیم.

شایگان با تضمین کیفت محصولات تولیدی گفت: تمامی اثر ها برای محیط بیرون 10 سال و محیط داخل 50 سال ضمانت کتبی برای ثبات رنگ ارائه می شود. 

وی ادامه داد: این شرکت از سه بخش طراحی، ساخت مواد و ساخت دستگاه های ( برای سطح مسطح و منحنی) تشکیل شده است که بر روی کاشی و ظروف چینی چاپ می‌شود؛ تفاوت این طرح ها با عکس چاپی متفاوت است. 

شایگان گفت: دستگاه چاپ بر روی منحنی و مواد های چاپی که تولید کرده ایم هیچ نمونه داخلی ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: حسن نقاشی نسبت به عکاسی این است که حس آن زمان (قدیمی و عینی) را دوباره زنده مي کند.

وی در پایان گفت: توانستیم سال گذشته فناور برتر استان شویم.