اشتغال آفرینی با حمایت های «منتا» از شرکت های دانش بنیان

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بخشی از سبد اشتغال کشور در بخش تعاون توسط دانش بنیان ها محقق خواهد شد. 

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس2022، مهدی مسکنی با حضور در دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز گفت: به دلیل سفر به استان ها، دید خوبی از کشور داریم، آذربایجان شرقی از زمان قدیم استانی نخبه پرور و فرهیخته مشهود است و در این نمایشگاه به واقع بلوغ علمی و فکری جوانان را شاهد بودیم.  
وی افزود: به عنوان مثال در خط تولید کارخانه شکلات آی سودا یک خط برای بیمارانی که مشکل جذب پروتئین و‌ گلوتن دارند را راه اندازی کرده است یعنی واحدهای صنعتی در این استان نیز به بلوغ مسئولیت اجتماعی خود رسیده اند.
وی به راه اندازی مرکز نوآوری توسعه تعاون «منتا» اشاره کرد و گفت: ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان مجوز دار در کشور داریم که تا پایان سال به ۲۵۰ تعاونی دانش بنیان خواهیم رساند و سهم آذربایجان‌شرقی‌ حضور ۱۰ شرکت در تعاون  است که در حال حاضر ۴ عضو دارد.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بخشی از سبد اشتغال کشور در بخش تعاون توسط دانش بنیان ها محقق خواهد شد. 
مسکنی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان باتوجه به مزیت‌هایی که دارند از حمایت های دولتی نظیر معافیت از پرداخت مالیات، عوارض ‌‌و حقوق گمرکی و عوارض مالیاتی و‌بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره بلند مدت هستند.
وی با بیان اینکه در بخش تعاون‌، صندوق پژوهش فناوری به زودی راه اندازی خواهد شد و اکوسیستم تعاون را پوشش می‌دهند، عنوان کرد: همه این راه ها برای این است تا بتوانیم ایده ها را از مرحله محصول اولیه تا مرحله تجاری سازی حمایت کنیم.
معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بسیاری از تعاونی ها نیاز به راهنما و مشاور در حوزه های مختلف دارند، اذعان کرد: لازم است منتای استان آذربایجان شرقی ارتباط قابل توجهی با منتای مرکز داشته باشد. 
مسکنی تاکید کرد: حوزه کوچینگ و منتورینگ قسمتی است که باید به آن توجه کرد چرا که در این دوره از نمایشگاه رینوتکس به نظر نقش کمرنگی داشتند.
وی گفت: اغلب دانش بنیان‌ها در این‌نمایشگاه به دنبال تسهیلات بودند و شکر خدا هیچ مشکلی در بخش تعاون برای تسهیلات نداریم ولی در حوزه دانش مشکل داریم. بعضی از دانش بنیان ها همان قدر که به مسائل نرم‌افزاری توجه دارند، به بحث مارکتینگ و برندینگ آن توجه نمی کنند و برای آن ها تیم مشاور و راهنما لازم است و ما هرکاری برای استان لازم‌باشد به صورت اوپن سورس انجام خواهیم داد.