مهارت کار تیمی، رمز موفقیت دانش بنیان ها/ عضویت چهار شرکت دانش بنیان آذربایجان شرقی در تعاونی دانش بنیان

مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رویداد «رینواسکیل، مهارت آموزی با اولویت اشتغال دانش بنیان» که همزمان با نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس ۲۰۲۲ در تبریز برگزار شد، گفت: سطح مهارت دغدغه کلیدی است؛ اما اطمینان از داشتن مهارت‌‌های مناسب که بتواند قابلیت اشتغال افراد را افزایش دهد و به ایجاد شغل در زمان حال و آینده کمک کند نیز بسیار مهم است. 

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس 2022، مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال نیازمند یک مهارت است و زیربنای مهارت نیز آموزش است، افزود: آموزش برخی مهارت ها از دوره پیش دبستانی آغاز می شود که مهارت کار تیمی در زمره این مهارت هاست.
وی اضافه کرد: اگر آموزش در توسعه کار تیمی و فعالیت های گروهی نداشته باشیم نباید انتظار داشت که در آینده شغلی خود مخصوصا تبدیل ایده به محصول در شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها به موفقیت دست یابیم.
مسکنی با بیان اینکه اولین نیاز تشکیل یک استارت آپ و تاسیس شرکت دانش بنیان داشتن ایده است و دومین و مهترین موضوع تشکیل تیم، ادامه داد: کار تیمی یک مهارت است اما متاسفانه در بسیاری هنوز تصور این است که همه با من کار می کنید نه همه با هم کار کنیم.
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تیم داری کردن با تشکیل تیم متفاوت است و نیاز به مهارت دارد، افزود: اگر اموزش و مهارت با هم کار کردن نداشته باشیم به موفقیت نمیرسیم چرا که همه اکوسیستم ها مبتنی بر تشکیل  تیم هستند.
مسکنی افزود: هنوز مهارت همگرایی اجتماعی در برخی استان ها کمرنگ است و باید به آموزش در این موضوع اهمیت نشان داد.
وی با اشاره به فعالیت ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان در کشور، گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان" تولید، ‌دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شده است تا تولید و اشتغال پایدار در قالب فعالیت های دانش بنیان نمود و گسترش بیشتری یابد.
وی ادامه داد: سهم آذربایجان شرقی از حضور شرکت های دانش بنیان در تعاونی دانش بنیان ۱۰ شرکت است که در حال حاضر تنها ۴ شرکت عضو هستند.