رینوجاب، قدمی به سمت جذب و پرورش نیروی متخصص

به گزارش ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲؛ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، در رویداد «رینوجاب» که همزمان با نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲، برگزار شد، گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان به منظور آموزش تاسیس شده است و حتی دانشجویان فارغ التحصیل و سربازان پایان خدمتی که وارد بازار کار می شوند با گذراندن کارآموزی و کارورزی وارد بازار کار شوندکه یا به صورت بخش خصوصی یا مزدبگیری مشغول به کار شوند

 وی درابتدا با تقدیر و تشکر از این مجموعه جهت بررسی و تلاش برای رفع خلع های موجود در استان به ادامه صحبت های خود ادامه داد و گفت : در بحث اشتغال و استخدام، فرصت های شغلی و تربیت نیرو کار و آموزش در استان برنامه ای جهت هم افزایی در حال اجرا است که هدف از این کار شناسایی گروه های که قصد آموزش دارند و نیازمند سازماندهی و همچنین نیازمند مجوز های لازم از دستگاه های مربوطه هستند تا تسهیلات مورد نیاز را جهت ادامه فعالیت ها دریافت کنند و یا به صورت فردی جذب دنیای کار شوند که در نهایت محصولات خود را تولید و به مرحله فروش برسانند، اما در ابتدا باید گروه های قابل آموزش و دستگاه های مسئولی که نیازمند نیرو هستند شناسایی شوند. 

وی گفت: در این راستا سازمان فنی حرفه ای، آموزشگاه های آزاد و مراکز مشاوره و خدمات کار آفرینی و مراکز مشاوره و کاریابی را جهت آموزش و کاریابی موظف شده اند که این گروه را به واحد های تولیدی و اس ام ای و یا کارخانه های که نیازمند نیروی کار متخصص هستند ارجاع دهند. 

وی ادامه داد: گاها کسانی که خواستار راه اندازی کسب و کار شخصی هستند نیازمند تسهیلات و مجوز های مورد نیاز هستند به عنوان مثال کشاورزانی که خواستار فعالیت در زمینه کشاورزی هستند باید از جهاد کشاورزی و سازمان صمت مجوزای مورد نیاز را دریافت کنند و می توانند تسهیلات بانکی خود را که شامل بخش های گوناگونی مانند تسهیلات روستایی با سقف 15 میلیارد تومان با 6 درصد باز پرداخت و یا مناطق مرزی قرض الحسنه، بندالف تبصره 18 مناطق شهری، بندب تبصره 16 ، مشاغل خانگی هم به صورت مستقل و هم به صورت پشتیبان قابل پرداخت است تا محصولات خود را تولید و ارائه کنند.

وی افزود: در استان ارگان ها، دانشگاه ها و دستگاه های محتلف واحدهای تولیدی به شکل جزیره ای عمل می کنند و سعی بر این است که هم افزایی ایجاد شود و مانند گروه ارکست تمامی این مجموعه را تحت کنترل و هدایت خود قرار دهیم تا صدای خوش نوایی از استان به گوش برسد.

این مقام مسئول گفت: با اجرای این برنامه به دنبال این هستیم که دانشگاه ها و دانشجویان فارغ التحصیلی که وارد بازار کار می شوند مدیریت شوند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر این عمل از مدارس و آموزش و پرورش شروع شده است. باشگاه کارآفرینان نوجوان به منظور آموزش تاسیس شده است و حتی دانشجویان فارغ التحصیل و سربازان پایان خدمتی که وارد بازار کار می شوند با گذراندن کارآموزی و کارورزی وارد بازار کار شوندکه یا به صورت بخش خصوصی یا مزدبگیری مشغول به کار شوند

طاهری گفت: در کل سعی بر این است که برای تمامی اغشار کشور زن و مرد و روستایی و شهری و ... فرصت آفرینی شود و با استفاده از سازماندهی، شناسایی و تفکیک شوند تا آموزش لازم را دریافت کرده و با استفاده از تسهیلات دریافتی محصولات خود را تولید کنند.

وی اضافه کرد: تا حد امکان نیازهای ارگان های و هم شغل افراد را تامین کنیم که لازمه آن آموزش افراد و دریافت تسهیلات است که به صورت شخصی مشغول به کار شوندو برای افراد دیگر اشتغال زایی کنند.