رینوجاب، رویدادی تخصصی در حوزه تامین نیروی انسانی متخصص/ تاثیر مهاجرت، بر کاهش نیروی متخصص

به گزارش ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲،هادی محمدآبادی هم بنیان گذار شرکت جاب ویژن در رویداد «رینوجاب» که همزمان با نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس ۲۰۲۲، گفت: وضعیت مهاجرت بسیار نامطلوب است و کشور را با کمبود نیروی متخصص مواجه می کند و شرکت های تولیدی را با چالشی جدی روبرو می کند که در شرکت های دانش بنیان حادتر است و بر حوزه های دیگر تاثیر کمتری دارد.

 وی افزود: کلیات برگذاری چنین رویدادهایی مثبت است، نظر فعالان منابع انسانی استان را جلب می کند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت جاب ویژن به عنوان بزرگترین پلتفرم کاریابی کشور، ادامه داد: جاب ویژن در تمامی استان های کشور فعالیت دارد و تاحد امکان سهم خود را در حوزه استخدام در کل جامعه منابع انسانی ارتقا دهد .

وی ضمن ارائه گزارشی در خصوص میزان استخدام های سال گذشته در پلتفرم جاب ویژن، افزود: طبق آمار در سال 1400 بیش از 20 هزار نفراز طریق جاب ویژن استخدام شده اند که هدف اصلی رسیدن به 50 هزار نفر و ایفای نقش به عنوان پلتفرم کاریابی و داشتن سهمی بزرگی از اقتصاد کشور است.

 

هادی محمدآبادی اضافه کرد: به صورت کلی کاریابی برای کارجویان کاملا رایگان است و دریافت هزینه از کارفرمایان در حال حاضر تنها در استان تهران و البرز و بخشی از استان های اصفهان و مشهد دریافت می شود.

 

وی در پاسخ به تاثیر مهاجرت جوانان بر کمبود نیروی کار متخصص پاسخ داد: به صورت حتم، آسیبی را در این عرصه وارد می کند و شاهد کاهش نیروی متخصص هستیم.

 

 هم بنیان گذار شرکت جاب ویژن با بیان اینکه تا آخر آبان ماه گزارش تخصصی با همکاری دانشگاه شریف در خصوص مسئله مهاجرت منتشر خواهد شد، اضافه کرد: وضعیت مهاجرت بسیار نامطلوب است و کشور را با کمبود نیروی متخصص مواجه می کند و شرکت های تولیدی را با چالشی جدی روبرو می کند که در شرکت های دانش بنیان حادتر است و بر حوزه های دیگر تاثیر کمتری دارد.

وی ادامه داد: مهاجرت افرادی که امکان دورکاری را دارن احتمال مهاجرت آنها بیشتر است به عنوان مثال افرادی که خارج از کشور به صورت آنلاین کار می کند عقاید و دیدگاه و آزادی اجتماعی وی مورد دست خوش قرار میگیرد و به فکر مهاجرت زندگی در خارج از کشور می افتد که این موضوع بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.