حرکت تولید از منابع محوری به دانش محوری ضروری است / در پیوند صنعت با دانشگاه ضعیف عمل کرده ایم 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: هدف از نمایشگاه رینوتکس این است که بتوانیم به شکل واقعی صنایعی که مبتنی بر دانش و مبتنی بر ایده های خلاقانه است را به حوزه تولید بیاوریم و تولید را به سمت تولیدات با دانش بالا و منابع کمتر ببریم.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس2022، "صابر پرنیان" رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در حاشیه دهمین نمایشگاه رینوتکس تبریز 2022، گفت: دهمین نمایشگاه رینوتکس استان آذربایجان شرقی بعنوان استان پیشتاز، نمایشگاه فناورانه و دانش بنیان در حال اجرا است.
وی ادامه داد: هدف از نمایشگاه رینوتکس این است که بتوانیم به شکل واقعی صنایعی که مبتنی بر دانش و مبتنی بر ایده های خلاقانه است را به حوزه تولید بیاوریم و تولید را به سمت تولیدات با دانش بالا و منابع کمتر ببریم.
پرنیان با تاکید بر نحوه تولید، گفت: تولیدات ما باید از "منابع محور" به سمت "دانش محور" حرکت کنند، این باعث تولید ثروت بیشتر، پایداری تولید و عرضه در بازار های جهانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون در پیوند دانشگاه و صنعت ضعف داشته ایم، اظهار داشت: سال ها است که بین ایده و فکر، دانش و دانشگاه و صنعت انبوه در کشور ارتباط ضعیف یا مقطوعی داشتیم لذا این نمایشگاه ها باعث می‌شود که جوانان خلاق و دانشگاهیان ایده های خود را ارائه داده و سرمایه‌گذاران این ایده ها را می‌بینند و ما نیز می‌توانیم این ایده ها را به سمت تولید بیاوریم.
وی ادامه داد: امیدواریم که با حمایت های عملی از 700 طرحی که امروز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، از بابت مجوز، استقرار، تسهیلات با نرخ صفر درصد بتوانیم نتایج خوبی داشته باشیم. 
پرنیان با اعلام اینکه استان ما استان صنعتی است و تولید و تجارت و صادرات در استان ما از ابتدا وجود دارد، گفت: از رسانه ها متشکرم که کنار تولید و اقتصاد استان هستند، تا به رشد آن ها کمک کنند.
وی اضافه کرد: اکنون باید به سمت تولیدات فاخر و تولیدات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم، می‌توان گفت که نمایشگاه رینوتکس تبریز در این راستا قرار گرفته است، چرا که از کل کشور، دانشگاه های مختلف، نخبگان، صاحبان ایده، دانشجویان و اساتید دانشگاه حضور دارند، خوشحالم که هر سال این نمایشگاه در استان ما در حال رشد و توسعه است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: تاکنون ارتباط صنعت با دانشگاه صرفا در روی کاغذ بوده و ما تاکنون این ارتباط را کمتر دیده ایم. 
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه ها، رسانه ها همه این ها یک زنجیره هستند که اگر یک سمت آن شل باشد به تمام سمت ها تاثیر خواهد گذاشت. 
پرنیان از تفاهم نامه بین سازمان صمت و استانداری خبر داد و افزود: در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تفاهم نامه ای با استانداری آذربایجان شرقی منعقد کردیم، تا تسهیلات بسیار ارزان قیمت پرداخت کنیم. 
انتهای پیام/