نقش «فن بازار» در ایجاد روابط کشوری با فناوران حاضر در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس2022، محمد صالح خالقی ، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران گفت: فن بازار یک شبکه ملی است که به صورت خاص در حوزه تجارت فناوری فعالیت می کند و می تواند بازیگر مهمی در نمایشگاه رینوتکس باشد و موضوع تجارت سازی فناوری بسیار مهم است و نیازمند یک شبکه گسترده در سطح کشور است تا نیازها را براورده کند.

وی افزود: هر منطقه ای دارای رویدادهای مهمی در دوران های متفاوتی است  که رینوتکس مهمترین رویداد در حوزه علم فناوری در شمال غرب کشور است.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از رویداد می شود مسئولیت بیشتری را تحمیل می کند و باید همه ابعاد حوزه نوآوری و فناوری در سطح کشور را در این منطقه درگیر کند و برنامه ریزی شده عمل شود.

خالقی ادامه داد: در نمایشگاه رینوتکس باید همه فعالان حوزه نوآوری و فناوری در شمال غربی کشور و حتی در سطح ملی گرد هم آیند، اگر صحبت از یک نمایشگاه نوآوری و فناوری در سطح ملی باشد؛ باید تمامی فعالان از جمله، مخترعان ، سرمایه گذاران، استارت آپ ها، شتاب دهنده ها، بروکرهای فناوری، صندوق های پژوهش فناوری، دانشگاه ها، VCA ها و پارک های علم و فناوری حضور داشته باشند و نکته بعدی این است که نباید ارتباط منفعلی بین این فعالان برقرار باشد بلکه ارتباط فعالانه بین این گروه ها برقرار باشد.

وی اضافه کرد:  یکی از وظایف مسئولان نمایشگاه این است که رابط بین این گروه ها باشد تا به صورت جزیره ای در این نمایشگاه حضور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه های مختلف و رویداد های جانبی که در نمایشگاه اجرا می شود حکم کاتالیزور جهت تحکیم روابط را دارد، افزود: وقتی صحبت از زیست بوم می شود منظور این است  که  تمامی عناصرها وجود داشته باشند و ارتباطات به صورت خودجوش شکل  بگیرد و در کنار آن  کمک های جانبی جهت ارتباط موثر صورت بگیرد، لذا میزان توجه باید متناسب با هر عنصر در این زیست بوم نوآوری باشد به طوری که اختصاص منابع و اختیارات به صورت برابر و متناسب با نیاز باشد.

دبیر شبکه فن بازار خاطر نشان کرد: فن بازار یک شبکه ملی است که به صورت خاص در حوزه تجارت فناوری فعالیت می کند و می تواند بازیگر مهمی در نمایشگاه رینوتکس باشد به عنوان مثال در این نمایشگاه شرکت های وجود دارد که عرضه فناوری دارند و جهت ارائه خدمات خود باید کل کشور را جهت ارائه این خدمات بررسی کنند و یا وقتی تقاضای فناوری می شود باید کل کشور رصد شود تا عرضه متناسب با نیاز مورد بررسی فرار بگیرد، پس موضوع تجارت سازی فناوری بسیار مهم است و نیازمند یک شبکه گسترده در سطح کشور است تا نیازها را براورده کند.

وی اداه داد: شبکه فن بازار به واسطه بروکرهای فناوری که درکل کشور مستقر هستند کار می کند و در حال حاضر بیش از 60 بروکر فناوری وجود دارد که توانایی رصد کل کشور را با حلقه واسط بروکر استان ها را دارد، یعنی اگر همه این عرضه ها و تقاضاها در بروکر استان اطلاع رسانی شود، به دلیل شبکه ای که به هم متصل است می تواند این اطلاعات را در سطح کشور جستجو کند و اگر موضوع متناظر با نیاز را در استان های دیگر بیابد با کسب آگاهی و متناسب با حرفه و تخصصی که با آموزش های لازم کسب کرده است را ارائه می دهد و تا لحظه ی هم رسانی و عقد قرارداد این همراهی ادامه خواهد کرد. که فن بازار، ساز و کارهای خاصی را هم برای ترغیب بروکر ها در نظر گرفته است. 
انتهای پیام/