مدیریت شهری هوشمند با حمایت از شرکت های دانش بنیان 

رئیس کمیسیون فاوا کلانشهرهای کشور ، گفت:در کمیسیون فناوری اطلاعات کلانشهرها با توجه به شعار سال حمایت از شرکت های دانش بنیان در جلسات دوره ای از پارک های علم و فناوری هر شهرستان بازدید به عمل آمده است و دبیرخانه کمیسیون فناوری اطلاعات کلانشهرها آماده دریافت پیشنهادات از تمامی شرکت های دانش بنیان می باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس2022، یاسر اسدپور با بیان اینکه تقریبا یک ماه پیش با حضور در نشست مدیران فناوری اطلاعات و کمیسیون های فاوای کلانشهرها در تبریز و بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اعلام شد تمامی ایده ها حوزه مدیریت شهری به دبیرخانه  این پارک ارائه شود،گفت: هر ایده ای که منجر به تولید محصول شود از طریق  تمامی 20 کلانشهر کشور که عضو مجموعه می باشند حمایت می شوند تا به تولید انبوه برسد و در راستای هوشمند سازی شهر ها حمایت مادی و معنوی شوند.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد بر لزوم هوشمندسازی شهر از طریق شرکت های دانش بنیان، افزود: در اینجا از تمامی مدیران شهری، شورای شهر و روئسای دستگاه های اجرایی خواستار هستیم همگام در راستای هوشمندسازی با ارومیه و مدیریت شهری همراه باشند و از حوزه های دانش بنیان حمایت کنند.

مدیرعامل سازمان فاوای ارومیه اضافه کرد: قطعا تنها راه پیشرفت در هوشمندسازی شهر حمایت از شرکت های دانش بنیان است تا در این عرصه حوزه آی تی و هوشمندسازی رشد پیدا کنند و همچنین در شهرهای دیگر کشور در این راستا قدم برداشته شود.

وی با اینکه در راستای هوشمندسازی تبریز اقداماتی برای توسعه زیرساخت های ارتباطی شهری انجام گرفته است، ادامه داد:  پروژه فیبرنوری قبلا در استان های دیگر صورت گرفته بود که تبریز هم وارد این عرصه شد و نشانگر جدیدت مدیریت شهری آذربایجان شرقی است .
وی در خصوص اجرای پروژه فیبرنوری در ارومیه، گفت: زیرساخت فیبر نوری 72 کیلومتر در اورمیه  اجرا شده بود و 20 کیلومتر نیز دست احداث است در کنار آن در راستای شهرداری هوشمند تمامی خدمات بر روی اپ "اورمیه من " اجرا می شود و تمامی شهروندان با استفاده از یک احرازهویت ساده می تواند تمامی خدمات را از یک پنل یکپارچه دریافت کند.

یاسر اسدپور با اشاره به اینکه ۶۸ درصد خدمات شهروندی در ارومیه الکترونیکی شده است، افزود:  تمامی استعلامات مربوط به شهرسازی مناطق شهرداری، دفاتر پیشخوان، نقل و انتقالات ملک و اسناد به صورت غیرحضوری است و در صورت عدم تخلف در عرض پنج دقیقه بدون تایید مدیر استعلامات، متقاضی فایل مورد نظر را دریافت می کند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه شهر هوشمند قدم هایی در بحث زیرساخت از جمله اینترنت اشیاء نیز  برداشته شده است.