یازدهمین نمایشگاه رینوتکس ۱۴ الی ۱۷ آذر برگزار می شود

 رضا کریملو، صبح روز دوشنبه در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در خصوص تغییر زمان برگزاری یازدهمین نمایشگاه رینوتکس گفت: بنا به اعلام قبلی برگزاری یازدهمین نمایشگاه رینوتکس آبان ماه بود اما بخاطر تغییرات برنامه ها این زمان به ۱۴ الی ۱۷ آذر ماه تغییر پیدا کرد که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

وی در مورد مهلت ثبت نام برای شرکت در جشنواره رینوتکس عنوان کرد: ثبت نام برای شرکت در جشنواره رینوتکس از یک مهر الی ۳۰ آبان ماه و از طریق سامانه رینوتکس به آدرس www.rinotex.ir انجام می شود و دانش آموزان هم می توانند با مراجعه به سایت www.rinofest.ir در جشنواره دانش آموزی شرکت کنند.

رئیس ستاد اجرائی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی بیان کرد: در نمایشگاه سال جاری، بر اساس تفاهم انجام یافته بین سازمان ربع رشیدی و اداره کل آموزش و پرورش استان، رویداد تخصصی رینوفست برای اولین بار در استان برگزار خواهد شد.

رضا کریملو به ارتقا اهداف جشنواره در رینوتکس ۲۰۲۳ نسبت به سالهای گذشته تاکید کرد و گفت: در سال جاری اهداف جشنواره ارتقا یافته و در پنج محور جذب و پرورش ایده، شبکه سازی، تجاری سازی، برندسازی و ارتقا سطح فناوری صنایع استان و کشور دنبال می شود.

وی با اشار به لیست زون های کاربردی بیان کرد: این نمایشگاه در بخش های ایده فناورانه طرح (استارتاپی)، توسعه و تجاری سازی، فروش محصولات و خدمات دانش بنیان، خدمات تجاری سازی و مشاوره ویژه شرکتها سازمانها و نهادهای خدماتی و حمایتی) و ارائه نیازمندی های فناورانه برگزار خواهد شد و به 12 زون تخصصی خودرو و حمل و نقل،صنایع دفاعی، صنایع خلاق، شهر هوشمند، نفت گاز و انرژی، لوازم خانگی،سلامت و بهداشت، صنایع غذایی کشاورزی و دامپروری، محیط زیست و آب،سرمایه گذاری و تجاری سازی،صنایع معدنی و ساختمانی،نوآوری و فناوری های آینده تقسیم می شود.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به اینکه حامی اصلی این جشنواره مانند سالهای گذشته استانداری آذربایجان شرقی است افزود: در یازدهمین نمایشگاه رینوتکس، در بخش های مختلف نمایشگاه از جمله ساختار برگزاری نمایشگاه، بروزرسانی، افزایش کمیت و کیفیت جوایز جشنواره، افزایش مراحل ارزیابی و داوری طرح ها، کاربردی کردن زون بندی، ایده های فناورانه، توسعه و تجاری سازی، تغییر در شکل مسئولیت و مدیریت زون ها، مستقل نمودن زون تخصصی دانش آموزی با نام تجاری رینوفست، تغییر در شکل و فرم غرفه های نمایشگاه، افزایش کمی و کیفی رویدادهای تخصصی رینوتکس، برگزاری رویداد های ابتکاری رینوتکس برای اولین بار در کشور، افزایش برنامه های جنبی برای ایجاد جذابیت بیشتر برای مشارکت کنندگان در سطوح مختلف، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در برگزاری رینوتکس، برنامه ریزی برای بازدید های هدفمند، تهیه و تقدیم چهار کتاب و کتابچه، تشکیل دبیرخانه جایزه ملی فناوری در دو شهر ایران و تبریز تغییرات اساسی به وجود آمده است.

کریملو با اشاره طرح های رسیده به جشنواره ادامه داد: تا کنون ۷۰ طرح در سطح دانش آموزی و بالای ۲۰۰ طرح برای شرکت در نمایشگاه ثبت نام شده است، اما با توجه به افزایش تقاضا در اواخر مهلت زمان ثبت نام، پیش بینی می شود که این آمار به هزار طرح افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر حمایت از طرح های دانش آموزی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره، هزینه های مربوط به ثبت نام و سایر هزینه ها به حداقل رسیده است.

حبیب ماهوتی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز نیز در این این نشست خبری با اشاره به اینکه نمایشگاه علمی رینوتکس، یازده سال است که به صورت عالی برگزار می شود گفت: ما آماده پذیرفتن انتقادات و رفع نواقص هستیم تا نمایشگاه در سطح بالاتر و عالی برگزار شود.

وی افزود: تصمیم نمایشگاه بین المللی تبریز بر عدم دخالت در این جشنواره بود تا وظایف به استانداری و سازمان ربع رشیدی سپرده شود اما پس از تفاهمی که انجام شد راغب به همکاری در بخش اجرایی این نمایشگاه شدیم.

ماهوتی خاطر نشان کرد: نمایشگاه رینوتکس، از ۱۴ آذر لغایت ۱۷ آذر ماه در سالن های امیر کبیر، پروین اعتصامی، شهریار، آذربایجان و فضای باز نمایشگاه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.