رینوتکس محل هم‌افزایی و ارتباط صاحبان صنایع و فناوران است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، برگزاری نمایشگاه فناوری ربع رشیدی را حرکتی بسیار خوب در طی چند سال گذشته عنوان کرد و گفت: رینوتکس، یک محیط هم‌افزایی ایجاد می‌کند تا صاحبان صنایع و فناوران، در کنار هم یکدیگر را بشناسند و با هم ارتباط بگیرند.

سجاد مطلبی در گفتگو با کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه رینوتکس 2023، بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی وظیفه تامین زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری را بر عهده دارد و در حوزه صنایع کوچک، موضوع دانش بنیان و رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه شرکت‌های دانش بنیان در شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: به شرکت‌های دانش بنیان خدماتی‌ همچون واگذاری زمین با اقساط بلندمدت واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرك‌هاي صنعتي آذربایجان شرقی اظهار داشت: در هر یک از شهرک‌های صنعتی، از هر شرکت دانش بنیانی که تقاضای زمین داشته باشد استقبال می‌کنیم؛ بطوریکه برای این منظور در شرایط عادی و در حال حاضر، برای هر فعال اقتصادی که بخواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد اقساط یک ساله در نظر گرفته‌ایم اما در خصوص شرکت های دانش بنیان، تسهیلاتی همچون حداقل پیش پرداخت و اقساط ۴۸ ماهه ارائه می‌شود

وی در مورد رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی گفت: در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی، نیازهای فناورانه شرکت‌های صنعتی استان، علی الخصوص آن‌هایی که در داخل شهرک‌های صنعتی مستقر هستند را شناسایی کرده و پس از آن در جهت رفع نیاز شرکت فناوری، با شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای دانشگاهی و مراجع علمی ارتباط برقرار شده است بطوریکه برای چند شرکت‌ دانش بنیان، با نتایح مطلوبی روبرو شدیم.

مطلبی با اشاره به اینکه نمایندگی فن بازار ملی، در استان ما بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است افزود: نمایندگی فن بازار‌ها، در راستای رفع نیازهای فناورانه واحد های صنعتی گام برداشته و از  شرکت شهرک‌های صنعتی استان، در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و همچنین جهت توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان، حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: از شرکت‌های دانش بنیان، جهت شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم؛ به شرطی که عنوان نمایشگاه مدنظر را با مجموعه شرکت شهرک های صنعتی، هماهنگ شوند که پس از تایید نمایشگاه بر اساس لیست موجود، حمایت مالی برای حضور در نمایشگاه از بابت غرفه آرایی، رفت و آمد و اسکان را به عهده می‌گیریم تا شرکت‌های دانش بنیان، محصول خود را عرضه کرده و بازار خود را در داخل و خارج کشور توسعه دهند.

مدیرعامل شرکت شهرك‌هاي صنعتي آذربایجان شرقی، برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی را حرکتی بسیار خوب در طی چند سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: رینوتکس، یک محیط هم افزایی ایجاد می‌کند تا صاحبان صنایع و فناوران، در کنار هم یکدیگر را بشناسند و با هم ارتباط بگیرند.

مطلبی اظهار کرد: ما در بخش صنعت، واحدهایی داریم که اکنون از نیازهایشان اطلاع ندارند و حتی نمی‌دانند که چه کسی می‌تواند نیازهای آنان را رفع کند؛ در حالی که با حضور در چنین نمایشگاهی متوجه می‌شوند که در زیست بوم ما واحدهایی مستقر هستند که می‌توانند نیازهای فناوران را رفع کنند.

وی به حضور شرکت شهرک های صنعتی در رینوتکس در سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حضوری که داشتیم، تعداد زیادی از نیازهای فناوران، از طریق واحدهای صنعتی که اعلام کرده بودند شناسایی شد و از طریق فناوران مستقر در نمایشگاه، توانستیم شرکت های دانش بنیان را به آنها وصل کنیم  تا در راستای رفع نیاز هایشان فعالیت کنند و طبق پیگیری‌های انجام گرفته، این شرکت ها به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده اند.

وی ضمن اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه که از چهاردهم تا هفدهم آذر ماه برگزار می شود افزود: این اتفاق مصادف با هفته پژوهش بوده و شرکت شهرک‌های صنعتی، در راستای ترویج نمایشگاه و معرفی آن در سطح کشور مانند سنوات قبل، برنامه‌ریزی‌های خاصی را انجام داده و موضوع نمایشگاه را به تمامی شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استان اعلام کرده است.

مطلبی در مورد واحدهای مستقر در استان که فاصله دوری با مرکز استان دارند بیان کرد: برای آنها طرحی در قالب تورهای صنعتی در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند؛ همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مانند سنوات گذشته در نمایشگاه غرفه خواهند داشت و همچنین از فن بازار ملی دعوت شده است تا در این رویداد حضور داشته باشند.