رینوتکس فرصتی برای تبادل افکار و ارائه آخرین دستاوردهای حوزه فناوری است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی برگزاری رینوتکس را فرصتی برای تبادل افکار و ارائه آخرین دستاوردهای حوزه فناوری دانست و از واحدهای صنعتی و تجاری استان خواست در این رویداد فناورانه حضور فعال داشته باشند.

محمدجعفر عظمایی در گفتگو با کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه رینوتکس 2023،  با تاکید بر اینکه استان ما سرآمد بخش تولید، صنعت و تجارت در کل کشور است، گفت: در این راستا صنعت و دانشگاه ارتباط خوبی داشته و با درک اهمیت این موضوع، واحدهای صنعتی استان تعامل بسیار خوبی با محافل دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری دارند.

وی افزود:  در نتیجه این  ارتباط موثر با محافل علمی، طرح‌های واحدهای فناور و دانش بنیانی که در ادوار گذشته در مرحله ایده بوده تجاری‌سازی شده و به مرحله تولید و عملیاتی رسیده است.

وی عنوان کرد: در حوزه صنعت و معدن استان، واحدهای فناوری داریم که امروز محصولات آنها به کمک بخش تولید در سطح بازار جایگزین واردات شده است که بر این اساس صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی خواهیم داشت.

عظمایی با اشاره به اینکه طرح‌های متعددی در دستور کار واحدهای صنعتی و تولیدی وجود دارد ادامه داد: سعی بر آن داریم تا با استفاده از ابزارهای تسهیلاتی و پشتیبانی خود، این طرح‌ها را به مرحله عملیاتی رسانده و گام موثری در این عرصه برداریم.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جهت تکمیل زنجیره ارزش افزوده و قطع وابستگی قطعات و تجهیزات، باید سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود افزود: واحدهای صنایع استان ما در زمینه صنعت معدن و تجارت در این مورد پیشگام هستند.

وی عنوان کرد: یکی از رویدادهای تجاری که می‌تواند زمینه تبادل افکار در خصوص ارائه آخرین اطلاعات و دستاوردها در این حوزه باشد، برگزاری نمایشگاه رینوتکس است که به صورت فعالانه در آن شرکت خواهیم کرد.

عظمایی از تمامی صنایع و واحدهای تجاری و صنعتی استان خواست که در این نمایشگاه حضور فعالانه داشته باشند تا با ایجاد زمینه تبادل افکار، رشد و توسعه بیشتر برای این واحدها فراهم شود.