امضای تفاهم نامه‌ها و قراردادهایی به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان در رینوتکس ۲۰۲۳ تبریز

رضا کریملو، مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی و رئیس ستاد اجرایی رینوتکس ۲۰۲۳، گفت: امسال با توجه به تغییرات انجام گرفته سازمان، اقدامات اولیه برای برگزاری نمایشگاه رینوتکس۲۰۲۳ در دستورکار قرارگرفت و جلسات منظم با کمیته‌های تخصصی برگزار شد.

وی افزود: در نتیجه هفت ماه تلاش همکاران امروز شاهد برگزاری باشکوه و آبرومند نمایشگاه هستیم که به گواه اعضای حاضر است.

وی با بیان این‌که بر اساس بازنگری‌های انجام یافته، امسال بخش‌های جدیدی به برنامه‌های رینوتکس اضافه شد، گفت: در بخش نمایشگاه رینوتکس تعداد ۵۶۷ طرح حضور داشتند که ۲۰ درصد آن خارج از استان بودند. از مجموع آن نیز تعداد ۱۱۰ طرح در جشنواره رینوتکس شرکت و امروز از برترین‌های آن‌ها تقدیر می‌شود.

کریملو افزود: در نمایشگاه رینوفست نیز بیش از ۱۰۰۰ طرح حضور داشتند که ۶۳ طرح جهت تجلیل انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: در مدت برگزاری این نمایشگاه‌ها تعداد ۴۱ رویداد تخصصی و فناورانه ازجمله گویش تجربه با حضور تعدادی از کارآفرینان برتر صنایع مختلف کشور، برنامه‌های استیج و ... پیش بینی شده بود که اجرا شد.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی و رئیس ستاد اجرایی رینوتکس ۲۰۲۳ از امضای تفاهم نامه‌ها و قراردادهایی به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان در رینوتکس ۲۰۲۳ تبریز خبر داد و گفت: در بخش جایزه ملی فناوری ایران نیز که برای اولین بار با هماهنگی دفتر کسب و کار وزارت صمت و وزارت عتف برگزار شده است، بیش از ۲۰ جایزه به برگزيدگان اهدا می‌شود.

وی با بیان این‌که امروز در اختتامیه نمایشگاه رینوتکس، بیش از ۸۰ جایزه داریم، اظهار کرد: تمامی این رویدادها ثمره تلاش ۲۲ هزار نفر ساعت با مشارکت ۱۴۰ داور و همراهی بیش از ۲۰ رسانه استانی و ملی است.

وی با بیان سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی تلاش کرد تا با وجود تمام تنگناها به عنوان مجری نمایشگاه، تثبیت جایگاه این نمایشگاه را به همراه داشته باشد، افزود: بر اساس ادغان مسئولان‌ و شرکت کننگان، رینوتکس به رویدادی فراتر از نمایشگاه تبدیل شده اما انتظار فعالیت غیر انتفاعی بخش خصوصی به عنوان تسهیلگر جای تامل دارد.

وی با بیان این‌که این سازمان، نیازمند حمایت تمام فعالان و بازیگران اکوسیستم است، گفت: تلاش کردیم تا تمامی فعالان خصوصی، دانشگاهی و دولتی پای کار بیایند زیرا معتقد هستیم که تعدد بازیگران با برنامه ریزی هدفمند، موجب خروج از انحصار و عامل افزایش مشارکت عمومی است

کریملو در خاتمه با تقدیر از مسئولان، نهادهای عالی فناوری و شرکت کنندگان، خاطرنشان کرد: از کسانی که موانعی برای ما ایجاد کردند، برای ایجاد انگیزه بیشتر ما تقدیر ویژه تری داریم و امیدواریم با همدلی و باور بیشتر به نوآوری در افزایش رشد رفاه ایران در مسیر تعالی ایران گام برداریم.

رئیس ستاد اجرایی رینوتکس ۲۰۲۳ با بیان این‌که وارد دهه دوم برگزاری رینوتکس می‌شویم، ادامه داد: امروز پایانی برای رینوتکس ۲۰۲۲ و شروعی برای رینوتکس ۲۰۲۴ است. دبیرخانه این رویداد نیز از فردا با آسیب شناسی و ارزیابی رویداد سالجاری، برنامه‌های خود را شروع می‌کند و سازمان ربع رشیدی، علاوه بر برگزاری رینوتکس با قدرت و پشتوانه حمایت‌ها، پروژه‌های خود را با قوت بیشتری پیگیری می‌کند.