رفع نیازهای صنعت برق در نمایشگاه رینوتکس تبریز

رسول اسماعیل‌زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در گفت‌وگو با روابط عمومی رینوتکس 2023 گفت: شبکه‌های انتقال برق هر روز با تغییرات تکنولوژی مواجه هستند که یکسری تسهیلات برای ما فراهم می‌کند و در کنار آن نیز یکسری نیازها افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای اینکه نیازها را خودمان تامین کنیم، احتیاج به انجام پژوهش‌ها و تحقیقاتی از سوی شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علمی و فناوری داریم که نتیجه آن محصولی برای استفاده در صنعت باشد.

وی ادامه داد: بهترین محلی که می‌توان این شرکت‌ها و فناورها را انتخاب کرد و یا نیازها را به فعالان این عرصه انتقال کنیم تا رفع کنیم، نمایشگاها هستند. نمایشگاه رینوتکس در استان ما در این زمینه موفق بوده و سال‌های سال از آن در زمینه تجیهزات اندازه گیری، پایش و سیستم‌های قرائت از راه دور، واقعیت‌های مجازی و ... استفاده کرده‌ایم.

اسماعیل زاده گفت: به تمامی صنعتگران بخش‌های دولتی و خصوصی توصیه می‌کنیم که حتما در نمایشگاه‌ها حضور یابند و اولویت ما نیز این است که نیازهای صنعت را با توانمندی بچه‌های خود برطرف کنیم.

وی افزود: هر ساله مجموعه‌ای از نیازها در دفتر تحقیقات و معاونت تحقیقات و برنامه ریزی مشخص می‌شود و الان ۱۶ طرح پژوهشی توسط همکاران در رینوتکس ارائه شده که مربوط به نیازهای شبکه‌های انتقال فوق توزیع است.

وی ادامه داد: مشخصات طرح‌های پژوهشی موردنیاز ما کامل شده و همکاران آن‌ها را در نمایشگاه رینوتکس به محققان ارائه می‌دهند تا اگر بتوانند آن‌ها را حل کنند.