رینوتکس 9 ساله شد و امیدواریم تا نود سالگی این رویداد مهم ادامه یابد

به گزارش روابط عمومی نهمین نمایشگاه ربع رشیدی، مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: امروز رینوتکس نه ساله شد، خوشحال هستیم که در این سن طفولیت از سیستم دولتی خود خارج شده و به صورت مستقل با همکاری همه‌ی سازمان‌ها و نهادها این نمایشگاه ها برگزار می‌شود.

سعید غریب خواجه با اشاره به استقبال خوب فناوران از این نمایشگاه گفت: بیش از ۱۲۴۱ طرح در این دوره از نمایشگاه ثبت نام کردند.

وی با تاکید برتوجه ویژه به برگزاری رویداد های فناروه در این نمایشگاه اظهار داشت: در مدت برپایی این نمایشگاه، بیش از ۶۰ رویداد فناورانه شامل نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌های علمی و رویدادهای استارتاپی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دو فضا در این نمایشگاه تحت عنوان «استیج» ایجاد شده که در برگزاری این رویداد بیش از ۲۴ موسسه استانی و خارج استانی همکاری می کنند.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی از برگزاری رویداد بین المللی در حوزه سلامت نیز در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه تبریز و سازمان عامل استقرار منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی شاهد برگزاری رویداد جانبی نوآوری و فناوری های حوزه سلامت در سطح بین المللی خواهیم بود.

وی توسعه اکوسیستم فناوری را منوط به توجه به توسعه نوآوری اجتماعی دانست و گفت: باید یکدیگر را تحمل کرده و برای یک هدف تلاش کنیم تا اتفاق خوبی برای استان و تبریز بیافتد.

غریب خواجه  از برگزاری جشنواره  ربع رشیدی همزمان با این نمایشگاه خبر داد و گفت: این جشنواره همچون سال های گذشته پابرجا است و طرح ها در مرحله داوری قرار دارند  و امسال نیز فناوران طلایی، نقره ای و برنزی معرفی خواهند شد.

گفتنی است نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2021) از 17 تا 21 آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.