مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز: نمایشگاه رینوتکس در مسیر کیفی حرکت می کند/پالایش نفت تبریز پیشگام در استفاد از فناوری های نو

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه، در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تقدیر از تمامی عوامل برگزاری این نمایشگاه اظهارکرد: جا دارد از بنیانگذاران اولیه این رویداد نیز قدردانی کنیم چرا که این را فرصت فراهم کرده اند تا آخرین و به روز ترین خدمات فنی ، مطالب علمی جدید ، تئوری های جدید و کارهای نوآورانه به متقاضیان فناوری عرضه شود. وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد شرکت ها و مجموعه هایی که به این نوآوری ها و فناروی ها نیازمند هستند اطلاعی از این چنین اقداماتی در داخل کشور ندارند پس به این فضا نیاز داریم تا تولید کنندگان علم ، ابداع و خدمات را به متقاضیان فناوری نزدیک کنیم.

باقری استقبال خوب فناوران، شرکت ها و مجموعه های صنعتی را مورد توجه قرار داد و افزود: بر اساس بازخوردی که از دوستان گرفتیم علارغم مسائل کرونا نمایشگاه در سطح مورد قبول و خوبی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با تاکید بر حرکت در مسیر خودکفایی خاطرنشان کرد: امروز صنایع ما بر اساس شرایط ظالمانه تحریم باید خودکفایی را در دستور کار خود قرار دهند، از ملزومات خودکفایی تولید در داخل کشور است و این مهم نیازمند تقویت تولید کننده است واین چنین رویداد هایی در معرفی فناوری های نو به تولید کنندگان مهم و تاثیر گذار است.

باقری ادامه داد: در بازدید چند ساعته خود از زون های تخصصی که فناوری های مورد نیاز پالایشگاه را عرضه می کنند مقرر شد با تعدادی از شرکت های فناور ودانش بنیان وارد مذاکره شویم و از توان علمی ، فنی و تخصصی آنها در رفع نیازهای فناورانه مجموعه بهره مند شویم.

وی با تاکید بر استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و فناوران اظهار کرد: 95 درصد کل قطعات مورد نیاز مجموعه را بومی سازی کردیم و معتقدیم پالایشگاه هم مصرف کننده فناوری و هم ابداع کننده فناوری است و یک رابطه دو طرفه در این رابطه در مجموعه حاکم است .

وی ارتباط تنگاتنگ این مجموعه صنعتی با دانشگاه ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در حیطه استفاده از فناوری های جدید با دانشگاه های مطرح ایران از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف، دانشگاه تبریز، دانشگاه سهند و دانشگاه آزاد تبریز وارد تعامل شده ایم تا از توان این مجموعه ها برای رفع نیازهای پالایش نفت تبریز استفاده کنیم.

باقری با اشاره به دعوت از شرکت های دانش بنیان برای حل مسائل و نیازهای فناورانه پالایش نفت تبریز اظهار کرد: یکی از حوزه های مورد توجه ما بحث های زیست محیطی بوده و در این رابطه ارتباط بسیار خوبی با فناوران و شرکت های دانش بنیان برای رفع مشکلات زیست محیطی داشتیم.

وی افزود: در بحث تکنولوژی ما از آخرین تجهیزات تکنولوژی استفاده می کنیم ولی در حیطه کاربردهای روزمره برای نمونه نشت موردی مواد و یا بودار بودن آنها شرکت های دانش بنیان در این خصوص ورود کرده اند و مشکل در کمترین زمان ممکن رفع می شود و همچنین برای نمونه در حال کسب خدمات برای ارتقاع قیر و آسفالت هستیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز اظهار کرد: برای استفاده بهتر از توان فنی مجموعه با ارتقای واحد ها برای تولید محصولات جدید، واحد های قدیمی را از سرویس خارج نکرده ایم و با تغییر کاربری و با استفاده از علم روز و دانش فنی تولید محصول جدید در واحد های قدیمی را آغاز کرده ایم.

وی توجه به مسائل زیست محیطی و استفاده از فناروی های جدید در این بخش را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر بیش از 40 میلیون دلار در بخش های زیست محیطی با پیشرفت بالای 80 درصد در پالایشگاه نفت تبریز در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز بار دیگر ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل این چنین نمایشگاه هایی در رفع نیازهای فناورانه شرکت ها گفت: در گیر کردن یا به چرخه در آوردن چرخه منطق تئوری و عمل در این نمایشگاه ها مورد توجه است ، این منطق جزو اصول اثبات شده مدیریت است که می گوید هر کاری می خواهید بکنید باید از تئوری استفاده شده بهره بگیرید و هیچ اقدامی را بدون تئوری آغاز نکنید. تئوری بایستی خلق شود و در عمل مورد استفاده قرار گیرد و نتیجه آن بررسی شود اگر رد شود تئوری دیگری جایگزین شود و اگر تایید شود باید تئوری را ارتقاع دهیم پس برای گردش منطق تئوری و عمل نیاز است مراکز تولید کننده تئوری و عمل به یکدیگر نزدیک شوند .