پزشکیان: صدای فناوران از سوی سیاستگذاران و قانونگذاران شنیده شود

دکترمسعود پزشکیان  در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر این چنین نمایشگاه هایی خاطرنشان کرد: باید سیاتگذاران، تصمیم گیران ، قانونگذاران و تولید کنندگان با دعوت هدفمند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است تولیدکنندگان بخش های مرتبط با فناروی های ارائه شده نیز به این نمایشگاه دعوت شوند و از طریق تعامل بیشتر ترغیب شوند  تا در کنار یکدیگر به گفت وگو بنشینند و این افراد ابداعات و نوآوری های خود را به مشارکت گذاشته و نتیجه بگیرند و صرف حضور کارساز نخواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تکیه بر توان متخصصان داخل برای گذر از شرایط سخت اقتصادی را ضروری دانست و گفت: با شرایط سخت اقتصادی حاکم و با وجود تحریم ها برای گذر از این شرایط   باید به جوانان و تولید کنندگان متکی شویم و حمایت قاطعانه ای را از آنها داشته باشیم.

وی گفت: اگر به جوانان و فناوران آنگونه که باید و شاید توجه نشود ممکن است دلسرد شوند و عده ای دانسته های خود را با خود برداشته و می روند و این ضربه بزرگی است.

پزشکیان با اشاره به بازدید خود از زون های مختلف نمایشگاه خاطرنشان کرد: در بازدید چند ساعته از نمایشگاه از زون های مختلف بازدید کردیم در برخی از حوزه های همچون بخش حمل و نقل که هم اکنون در حال بازدید هستیم در طول این سال ها توسعه با سرعت انجام شده است و از نظر ساختاری و نوآوری کارهای بزرگی انجام شده است و امیدواریم مشکل حمل و نقل در استان از مسیر درست حل کنیم.