برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی در شرایط تحریم ضرورت دارد

به گزارش واحد خبر ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، دکتر مجید خدابخش در بازدید از ششمین نمایشگاه نوآوری  و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018  با بیان اینکه ضرورت دارد وابستگی به خارج از کشور را در صنایع مختلف به حداقل برسانیم، تصریح کرد: اکنون صنایع مختلف کشورمان همچون خودروسازی تا حدودی به خارج از کشور وابسته هستند، اما در صنایعی همچون تراکتورسازی با همت مدیران مجموعه تنها 7 الی 10 درصد وابستگی داریم.
وی افزود: صنایع و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند از اید‌ه‌های ارائه شده در نمایشگاه ربع رشیدی برای کاهش وابستگی به کشورهای خارجی استقاده کنند. 
خدابخش در خصوص ضرورت برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی در شرایط کنونی، گفت: اکنون کشورمان در حال ورود از حوزه صنعت به بخش الکترونیکی است و معتقدم کشوری در این دوره گذر موفق می‌شود که به تکنولوژی جدید دست یافته و بتواند برای آن فضای کسب و کار ایجاد کند که چنین کشورهایی با عنوان «کشور توسعه یافته» شناخته می‌شوند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه ربع رشیدی وظیفه‌ی بسترسازی برای کشف تکنولوژی و کمک به ایجاد فضای کسب و کار را برعهده دارد، بیان کرد: یکی دیگر از وظایف نمایشگاه‌هایی نظیر ربع رشیدی، بازاریابی برای فناوری است. ضرورت دارد در قالب این نمایشگاه، صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران به همدیگر وصل شوند.
خدابخش ادامه داد: امکان بازدید از تمامی شرکت‌های دانش بنیان و بررسی مشکلات آن‌ها وجود ندارد، اما نمایشگاه ربع رشیدی این فرصت را فراهم کرده تا طی چند روز مسئولان از این شرکت‌ها بازدید کرده و مشکلات هر کدام را بررسی کنند، از سوی دیگر سرمایه‌گذاران نیز با صاحبان ایده ارتباط برقرار می‌کنند.
استاندار آذربایجان شرفی با تأکید بر اینکه طرح‌های ارائه شده در ششمین دوره نمایشگاه ربع رشیدی بسیار ارزشمند هستند، خاطرنشان کرد: برای نمونه طرح «شبیه‌ساز رانندگی» یکی از طرح‌هایی بود که توجه مرا به خود جلب کرد، داوطلبان اخذ گواهینامه می‌توانند با استفاده از این دستگاه رانندگی یاد بگیرند که کاهش هزینه، کاهش مصرف منابع و ... را به دنبال دارد.
وی با اشار به دغدغه به حق جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در خصوص اشتغال، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ظرفیت چندانی برای به کارگیری فارغ التحصیلان نداشته و بنده از تمامی مردم دعوت می‌کنم از این نمایشگاه بازدید کرده و جوانانی که با سختی فراوان اشتغال زایی کرده‌اند را برای خود الگو قرار دهند؛ البته در این بین دولت وظیفه دارد فضای کسب و کار را به شکلی هدایت کند که جوانان ناامید نشده و شکست نخورند.
ششمین نمایشگاه نوآوری  و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018 از 10 تا 14 آبان ماه از ساعت 15 تا 21  در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برای بازدید علاقمندان دایر است.