معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: هر اقدامی در جهت خودکفایی کشور، جزو برنامه‌های وزارت صمت است

محمدباقر عالی در آئین افتتاح هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2019) گفت: برنامه محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، رونق ساخت داخل و هدف این برنامه، داخلی‌سازی ۱۰ میلیارد دلار از کالاها، تجهیزات و مواد وارداتی تا سال ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه این برنامه ازجمله برنامه های کلان کشور است، گفت: برای اینکه بتوانیم در بخش های مختلف واردات را به حداقل رسانده و در گام های بعدی صفر کنیم برنامه کلان و مشخصی داریم.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: سه ماه قبل اولین نمایشگاه ساخت داخل توسط وزارت صمت برگزار شد که این نمایشگاه برای اولین بار تفاوت عمده ای با سایر نمایشگاه ها داشت.

وی ادامه داد: تفاوت این نمایشگاه در این بود که معمولا نمایشگاه‌ها محل به نمایش گذاشتن داشته‌هاست، اما ما در این نمایشگاه نداشته‌هایمان را در بخش‌های صنعتی به نمایش گذاشتیم و از کسانی که برای تولید آنها توانایی داشته‌اند دعوت کردیم.

عالی در خصوص نتیجه مثبت برگزاری نمایشگاه ساخت داخل، اظهار کرد:عملیاتی شدن تولید مودم در کشور توسط یکی از شرکت های دانش بنیان یکی از نتایج مثبت برگزاری این نمایشگاه بود.

وی افزود: چند روز بعد از این نمایشگاه، دانشگاه تبریز در پارک علم و فناوری این شهر زمینه به هم رسانی نیازهای صنعت خودروی کشور را فراهم کرد که ۶۴ قرارداد در این رویداد امضا و ۷ قرارداد عملیاتی شده است.

عالی اشاره کرد: در صنعت خودرو تا الان ۲ رویداد داخلی سازی داشتیم و رویداد سوم نیز همزمان با نمایشگاه ربع رشیدی در تبریز برگزار می شود.