نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: توجه به فناوری، تحریم‌ها را به فرصتی برای توسعه اقتصادی کشور تبدیل می‌کند

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آئین افتتاح هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (رینوتکس 2019)، افزود: فناوری‌های نوین با از بین بردن مرزهای متعارف در مسیر زندگی انسان امروزی، فضای جدیدی را ایجاد کرده‌اند و در کنار تحولات شگرفی که در زندگی انسان پدید آمده، بر تهدیدات جامعه امروزی نیز افزوده شده است.

وی اظهار داشت: تغییرات جدید در زندگی باعث شده که زندگی سنتی با چالش‌های جدی مواجه شده و تلاش برای توجه به فناوری‌های نو در شرایط کنونی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

آل‌هاشم با اشاره به تاکید دین اسلام بر توجه به علم اندوزی، تصریح کرد: اسلام به جهت توحیدی علم، توجه ویژه ای دارد و هر آموختنی را علم ندانسته و به صراحت اعلام کرده که عالمان از خداوند می‌ترسند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دستیابی به ثروت در گرو توجه به علم و‌ فناوری است، ابراز کرد: هر ملتی که از علم تهی باشد باید منتظر تسلط سایر کشورها بر خود باشد و نمی تواند به استقلال اقتصادی دست یابد.

وی با قدردانی از توجه ویژه و چشمگیر‌ دولت به فناوری و اقتصاد دانش بنیان در سال های گذشته، اظهار کرد: امیدوارم با تلاش و همت بخش خصوصی و دولتمردان، شاهد افزایش تعداد و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور و حرکت سریع کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان باشیم.

آل‌هاشم با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: اگر می توانستیم وابستگی اقتصادی خود را به صفر برسانیم، موضوع تحریم، موضوعیت نداشت و باید برای دانش بنیان تر شدن اقتصاد کشور و خنثی سازی کامل اثرات تحریم بر اقتصاد کشور تلاش کنیم.

وی بر اهمیت اعتماد به جوانان نخبه، مومن و انقلابی نیز تاکید کرد: هر کجا به جوانان، اعتماد و مسئولیت مقابله با دشمنان به این قشر محول شده، درصد موفقیت‌هایمان نیز بیشتر بوده است.

آل‌هاشم عنوان کرد: با استفاده از توان نخبگان و فناوران می توانیم از تحریم ها عبور کرده‌ و آن‌ها را به فرصتی تاریخی برای جهش اقتصادی کشور تبدیل کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: میدان‌ دادن ‌به شرکت های دانش بنیان و توجه به آن‌ها می تواند دست دشمنان را از اقتصاد کشور کوتاه کرده و به مشکلات اقتصادی کشور پایان دهد.