تولید کنندگان پشتیبان جوانان صاحب ایده باشند  / بانک ها از شرکت های دانش بنیان حمایت کنند 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه رینوتکس بعد از پاندومی کرونا و همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شرکت های دانش بنیان در بهترین زمان ممکن برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس2022، "تراب محمدی" گفت: در این غرفه ها که شرکت های دانش بنیان اختراعات و ابتکارات خود را با  محصولاتی که تولید کرده اند که این محصولات یا برای اولین بار در دنیا تولید شده اند و یا به دلیل تحریم ها واردات صورت نمی گیرد به نمایش گذاشته است. جوانان خلاق و نخبه بخصوص در آذربایجان شرقی در زمینه فناوری ورود خوبی داشته اند و زیرساخت توسعه اقتصاد و صنعت، حمایت از شرکت های دانش بنیان است تا تولیدات به حدی برسد که به کشورهای خارجی نداشته باشیم و اقتصاد مقاومتی از این نقطه سرچشمه بگیرد، منظور از اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد کشور وابسته به منابع داخلی کشور باشد و محصولات استراتژیک تولید داخلی شود و علاوه بر تامین نیازهای داخلی صادراتی هم صورت میگیرد.
وی افزود: حمایت هایی که لازم است صورت بگیرد این است که باید شرکت های بزرگ تولید کننده پشتیبان جوانان صاحب ایده باشند تا محصولات خود را به تولید انبوه برسانند و باعث پیشرفت کشور از لحاظ صنعتی شود و در نتیجه اقتصاد کشور افزایش یابد.
وی اضافه کرد: از دید دیگر شرکت های دانش بنیان نیازمند سرمایه در گردش می باشند که باید بانک ها و صندوق کارآفرینی به صورت تخصصی از شرکت های دانش بنیان حمایت کنند و محصولاتی که ارزش افزوده بالایی دارند را به سطح تولید انبوه برسانند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی  ادامه داد: از طرفی هم باید دستگاه های که مجوزهای لازم را صادر میکند باید همکاری بیشتری نشان دهند تا مبتکران از فعالیت خود در زمینه فناوری منصرف نشوند.
وی با بیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی شخصا مشتاق رشد و پیشرفت به صورت خلاقانه در تمامی رشته های مختلف بویژه در زمینه دانش بنیان است، افزود: در نتیجه قطعات تولیدی محصولات داخلی می باشد که  باعث رشد اقتصاد کشور و حتی اشتغال جوانان فارغ التحصیل می شود.
وی ادامه داد: استانداری در این زمینه سهم را ایفا می کند و برنامه هایی را پیش رو دارد. در هیچ جای دنیا دولت به صورت 100 درصد به شرکت های دانش بنیان خدمایت ارائه نمی دهد بلکه مشکلات زیرساختی و منابعی را مرتفع می کند و حتی نمایشگاه ها هم به این صورت است و سرمایه گذاران و کارخانه دارانی که تولیدات قوی دارند می توانند حمایت بیشتری از دانش بنیان ها کنند.
انتهای پیام/