رینوتکس؛ مکانی برای بهتر دیده شدن دانش بنیان ها/ قانون جهش تولید گره از مشکلات فناوران باز می کند

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: از دوره های قبل رینوتکس تا امروز که دهمین دوره این نمایشگاه نوآوری و فناوری برگزار می شود، شاهد حضور شرکت های مختلفی از سطح کشور و استان  بودیم که داری ایده های مختلف و دستاورد های فناوری خوبی بودند و بسیاری از آنها به مرحله تجاری سازی رسیده اند و اکثرا در مرحله قرارداد هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس2022، روح الله متفکر آزاد  گفت: با بیان اینکه این نمایشگاه دستاورد مناسبی در جهت دیده شدن شرکت های دانش بنیان و یا مجموعه های که در حوزه پیشران های اقتصادی جدید فعالیت دارند می باشد، گفت: زون های مختلفی که در زمینه های سلامتی، کشاورزی و الکترونیکی در این نمایشگاه وجود دارد که  به دستاورد های خوبی دست یافته اند.

وی افزود: با توجه به این که این رویداد برای اینکه بتواند کنار اینوتکس تهران دومین رویداد بزرگ کشور به حساب آید نیاز به تلاش بیشتری است تا ثمره آن را در حوزه فناوری ملموس شود.

وی با اشاره به قانون جهش تولید در مجلس، ادامه داد:  با توجه به این که قانون اول دانش بنیان در سال 1389 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و در دوره یازدهم با اینکه 11 سال از این قانون می گذرد موفق به ثبت 6 هزار شرکت دانش بنیان شده ایم، در سال 1400 قانون جدیدی به نام جهش تولید دانش بنیان تصویب شد.

وی اضافه کرد: این قانون گره های عدیده ای را از مسیر شرکت های دانش بنیان برداشته است و باتوجه به تعداد بالای متخصصین می تواند رونق جدیدی در کسب و کار دانش پایه ایجاد کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد قابل توجهی شرکت دانش بنیان تاسیس شود و در کنار آن حدود 700 میلیون بازار مصرف اشباع نشده در ایران و 15 کشور همسایه وجود دارد که این قانون می تواند نوید بخش روزهای روشن باشد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: قانون جهش تولید حمایت بزرگی از شرکت های دانش بنیان است که بعد از تصویب درمجلس در مرحله اجرا قرار گرفته است.