جایگاه ویژه رینتوکس در نمایشگاه های کشوری/ ارائه طرح‌های مورد نیاز صنعت در رساله دانشجویان تحصیلات تکمیلی

مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه داریم که دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاوه بر تحقیق و رساله، طرحی از صنعت را در رساله خود ارائه دهند که مبتنی بر نیاز صنعت و جامعه باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس2022، لاله ملک‌نیا در حاشیه نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس(ربع رشیدی) در تبریز، این نمایشگاه را یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کشور دانست که جایگاه ویژه‌ای در بخش نمایشگاهی کشور دارد و هرساله با قدرت تمام برگزار می‌شود. امسال هم نمایشگاه از شرایط خوبی برخوردار بوده و دانشگاه آزاد اسلامی مانند سال‌های گذشته با تمام قدرت در این نمایشگاه شرکت کرده و محصول ارائه کرده است.

وی با توجه به میزان تاثیرگذاری نمایشگاه برای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد: فلسفه نمایشگاه یعنی ارتباط گرفتن با فضای بیرون از فناوری، محصول دانشگاه، فناوری و نوآوری و تحقیقی بوده که قرار است تجاری شود. در حقیقت نمایشگاه می‌تواند ارتباط فناوران را با شرکت‌های بیرونی که سالانه محصولات‌شان رو به افزایش است را برقرار کند و ارتباط مؤثر را با صنعت بگیرند. 

ملک‌نیا برنامه اداره کل ارتباط با صنعت و جامعه و دانشگاه، را تشریح و اظهار کرد: در بخش پویش که مربوط به اداره کل ارتباط با صنعت در استان‌هاست، هدف هدایت دانشجویان به سمت صنعت است به‌گونه‌ای که بتوانند شغل آینده‌شان را در بخش کارآموزی و در طرح پویش راحت تر انتخاب کنند و از مهارت کافی برخوردار بوده تا توانایی جذب در صنایع را داشته باشند و ایجاد شغل شود.

مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم در نظر داریم که علاوه بر تحقیق و رساله، رساله آنان مبتنی بر نیاز صنعت و جامعه باشد و طرحی از صنعت را ارائه دهند و نیازی از آن را رفع کرده و پایان تحقیق زمانی رخ دهد که از دیدگاه صنعت کفایت کافی برای ورود به صنعت را داشته باشد، دانشجویی که نیازی از صنعت جامعه را برطرف کرده باشد، قطعاً توانایی جذب همان صنعت را دارد و شغل در کنار انجام تحقیق و پروژه شکل بگیرد.   وی در توصیه به دانشجویان بیان کرد: مزیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دانشجویان دانشگاه سراسری این است که همزمان با تحصیلات، کار می‌کنند و قدر داشتن دانش را در کنار کار به‌خوبی می‌دانند و دانشجویانی داریم که‌ این توانایی را دارند تا پروژه‌هایی را از سمت صنعت گرفته و با همکاری دانشگاه انجام دهند. نخست اینکه تجربه آنان در تحقیق بالا می‌رود و درآمدی برای دانشگاه و خود دارند و به واسطه تجربه‌ای که در کنار استاد راهنما و در کنار تجهیزات و خدماتی که دانشگاه با هزینه‌های کمتر به دست می‌آید و پروژه‌های بعدی که احتمالاً نیاز به این تجربه و اعتمادسازی دارد را می‌توانند به سمت خودشان جاری کنند.

ملک‌نیا ابراز کرد: در دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ۲۰۵ طرح مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است و زون الکترونیک که متولی آن دانشگاه آزاد اسلامی است حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد بسیار پررنگ است و شاهد فناوری‌های قوی از دانشگاه هستیم.

انتهای پیام/