مدیریت صحیح و جذب مشارکت عمومی راهکار رشد فناوری

مدیریت صحیح و جذب مشارکت عمومی راهکار رشد فناوری

مدیریت صحیح و جذب مشارکت از جمله مواردی است که در اولین جلسه از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی اصحاب رسانه با فناوران ادوار رینوتکس توسط آقای دکتر صبحی مورد تاکید قرار گرفت. صبحی با اشاره به اینکه مشکلات همیشه و در هر شرایطی بر زندگی انسان حاکم است، بر قدرتمند سازی فعالیت‌ها در عرصه فناوری و نوآوری کشور را مدیریت صحیح و جذب مشارکت عمومی دانست. جعفر صبحی رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع صبح پارلار،  و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تبریز در اولین نشست هم‌اندیشی از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی اصحاب رسانه با فناوران ادوار رینوتکس بر توان رقابتی دانشمندان و متخصصان استان در سطح بین‌المللی و تولید تجهیزات الکترونیکی پیشرفته تأکید کرد.

بزرگ‌ترین تولیدکننده برد لوازم خانگی ایران و نقش مدیریت صحیح و جذب مشارکت

آقای دکتر صبحی در صحبت های خود با اشاره به نقش مدیریت صحیح و جذب مشارکت عنوان نمود که هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده برد لوازم خانگی ایران هستیم. وی در ادامه صحبت های خود اشاره کرد که: می‌توانیم ازلحاظ کیفیت با کشورهای اروپایی رقابت کنیم و ازلحاظ قیمت با شرکت‌های چینی رقابت داشته باشیم. ایشان اظهار داشتند که ما در فضا کنونی توانستیم رشد کامل داشته باشیم و چه‌بسا اگر از ما حمایت می‌شد، قطعاً رشد کنونی را نداشتیم.   صبحی بابیان اینکه بالای ۷۰ درصد برد لوازم خانگی را این شرکت تولید می‌کند افزود: در حال حاضر برد لوازم خانگی مانند لباسشویی، کولر، پکیج‌های گرمایشی را تأمین می‌کنیم. برنامه‌ای داریم که تا دو ماه آینده برد سیستم برقی و نیز را تولید نماییم. رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع صبح پارلار با اشاره به اینکه پروژه موبایل و نیز خانه هوشمند در دستور کار این شرکت قرار دارد، افزود: محصول دیگر موبایل است و در این راستا کارهای مقدماتی را شروع کردیم و امیدواریم تا دو سال آینده تولید آن را به اتمام برسانیم. عضو هیئت‌علمی دانشگاه تبریز گفت: با همکاری متخصصان تبریزی تا دو سه سال آینده گوشی موبایل اندرویدی در تبریز تولید خواهد شد.

تبریز قطب الکترونیک ایران

صبحی با تأکید بر مدیریت صحیح و جذب مشارکت گفت: وقتی تولید متعلق به ما است که طراحی آن را خود انجام دهیم، او افزود: تبریز قطب الکترونیک ایران است و تنها مزیت ما نیروهای انسانی مجموعه هستند و در حال حاضر ۵۶۰ نفر نیرو در مجموعه صبح پارلار فعالیت می‌کنند که ۳۰ درصد نیروها در حوزه نرم‌افزار و ۷۰ درصد نیروها در حوزه سخت‌افزار فعالیت می‌کنند. وی بابیان اینکه از سال ۱۳۷۳ و از زمان دانشجویی در سال سوم رشته برق فعالیت علمی خود را آغاز کرده است، گفت: از همان سال کارهای صنعتی در شهر انجام داده و در سال ۱۳۸۵، فعالیت‌های خود را توسعه دادم و به این فکر کردم که کاری کنیم مصرف IC را افزایش دهیم که این افزایش مصرف در حوزه خودرو و لوازم خانگی انجام شود و در این راستا از سال ۱۳۸۹ فعالیت رسمی خود را با نام صبح پارلار شروع کردیم. در نشست خبری رینوتاک که همزمان با برنامه ریزی برای برگزاری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی برگزار شد، خبرنگاران پایگاه‌های خبری چون روزنامه فجر آذربایجان، خبرگزاری آریا، پایگاه خبری آذر انجمن، پایگاه خبری شمس، خبری مهر، خبرگزاری تبریز سیاست، پایگاه خبری تایـسیز، روزنامه اقتصاد نوین، پایگاه خبری اقتصاد آینده، پایگاه خبری صریر نیوز، پایگاه خبری عصر تبریز، خبرگزاری فارس، صنعت خبرلری، چالش روز سؤالاتی در رابطه با چالش‌های حوزه فناوری مطرح نمودند.